PUBLICITAT

Gastronomia solidària

  • L'Andorra a Taula oferirà als clients la possibilitat d'incrementar la factura en 0,30 ? en favor d'Unicef
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Guitard, Julián i Alberch presenten les jornades ?Andorra a Taula', ahir Foto: TONY LARA

Des d'avui i fins el 2 de juny, una trentena d'establiments oferiran menús a 25 euros –als que s'ha de sumar el 4,5% d'IGI corresponent– en el marc de les jornades gastronòmiques Andorra a Taula. És la quarta edició d'aquestes jornades que busquen promocionar la cuina del país i fomentar la descoberta de nous restaurants per part dels usuaris. En aquesta ocasió, a més, s'inclou en el Repte dels 70.000 d'Unicef. Així, s'oferirà als clients que adquireixin un menú la possibilitat d'incrementar en 30 cèntims d'euro la factura en favor d'Unicef.

Pot semblar poc, però «molts 30 cèntims poden ajudar que molts nens siguin tractats per la desnutrició», doncs un tractament té un cost d'uns 42 euros, va explicar la directora d'Unicef, Marta Alberch, alhora que assenyalava que aquesta col·laboració amb l'Andorra a Taula permet fer arribar la campanya de l'ONG a les 5.000 persones que la Unió Hotelera preveu que puguin comprar un menú.

Aquests 5.000 menús és l'objectiu que s'ha marcat l'organització de les jornades gastronòmiques, una xifra força superior als 3.700 menús que es van vendre per l'Andorra a Taula de la primavera passada. Val a dir que en l'edició de la tardor se'n van vendre uns 5.700.

A part d'aquest objectiu, les jornades gastronòmiques en tenen d'altres. Segons el director de la Unió Hotelera, Òscar Julián, voldrien que el 25% del públic fos turista o visitant, i assolir un 40% de rotació entre el públic del país. Això és, que el client del país provi nous restaurants i que aquests establiments rebin un 40% de nous clients.

En aquesta ocasió no s'inclou la copa de vi amb el menú. La prova pilot realitzada l'any passat ha suposat «un cost molt representatiu pels restaurants», justificava Juliàn. Però sí que s'ha establert una col·laboració amb distribuïdores de bodegues, per així promocionar alguns vins. En aquesta ocasió tampoc hi ha un producte «estrella» –com havien sigut la trumfa o la carn de vedella de qualitat en edicions anteriors–, sinó que s'han recomanat «els productes de proximitat i de temporada en general». Però el tornar a tenir un producte protagonista no es descarta, doncs això afavoreix la creativitat dels cuiners a l'hora d'elaborar els menús. Això no vol dir que els que s'ofereixen en aquesta ocasió no siguin «atractius i creatius», que ho són, segons el representant de la secció de restauració de la UH, Àngelo Guitard.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT