PUBLICITAT

Turisme espera rebre un 0,9% més de visitants a la primavera tot i destinar 100.000 euros menys

  • L'absència de ponts importants fa intuir una davallada de turistes però un petit augment d'excursionistes
turisme
Camp en la roda de premsa per donar detalls de la campanya de turisme. Foto: TONY LARA
Andorra Turisme destinarà 820.000 euros a la propera campanya de primavera, el que suposa uns 100.000 euros menys que en la de l'any passat, però no que es deixi de fer 'pressió' en comunicació. Com ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp, la previsió és de créixer un 0,9% en el nombre de visitants, ja que l'absència de ponts importants fa intuir una davallada de turistes però un petit augment d'excursionistes. La campanya manté una continuïtat en el missatge de la promoció d'aquest hivern amb la història en blanc com a principal eix i una imatge similar adaptada a la primavera. La comunicació s'iniciarà aquest mateix dimecres per gaudir d'estades i premis a partir del 25 d'abril fins el 2 de juny. A més, a partir del 15 de maig, com ja va avançar el ministre, es compaginaran la promoció de primavera als mercats de proximitat amb la d'estiu als més llunyans. El Cirque du Soleil serà present ja en la comunicació de la campanya del maig i en la d'estiu i a partir del 10 de maig es podrà començar la prereserva d'entrades.
 

Aquest dimecres es posa en marxa la campanya de primavera que continua amb el concepte de la història que comença en blanc i es trasllada a l'oferta d'un xec en blanc. Un xec que fa referència a les compres i un color que vincula amb la campanya d'hivern i amb el posicionament d'Andorra com a destinació d'esquí, com ha indicat el gerent d'Andorra Turisme.

Enguany s'han destinat a aquesta promoció 820.000 euros, uns 100.000 menys que en la campanya anterior, com ha reconegut el ministre de Turisme, Francesc Camp. Això no vol dir que no es mantingui la 'pressió de comunicació' i es reforci la inversió al mercat francès, ha apuntat.

Els objectius, tenint en compte el context econòmic i l'evolució de les campanyes de fora de temporada, 'no són massa ambiciosos però són realistes', ha afirmat. La inversió realitzada ha de servir, segons Camp, 'per no tenir davallades, mantenir i, si es pot, créixer una mica també'.

En vistes que enguany hi haurà pocs ponts, 'costarà molt créixer' en turistes, ha reconegut el ministre, però 'es compensarà per la pujada d'excursionistes'. La previsió global és d'un 0,9% de creixement de visitants.

La campanya compta amb 370 comerços, 30 menys que els 400 del novembre però 'no vol dir que hem perdut 30 sinó que hi ha 100 de menys que han vingut però hem adherit 70 nous'. Aquestes noves incorporacions són fruit, segons el titular de Turisme, de la reducció del preu de les butlletes. Camp, ha demanat al comerç 'que valorin la feina feta per Andorra Turisme' ja que s'ha de fer promocions en temporada baixa. Els ha volgut transmetre un missatge: 'que no es miri per vendre al seu comerç sinó globalment'. Tot i que ha agraït als que ja participen a la campanya, ha demanat als 'més incrèduls' que donin 'un vot de confiança i no ho vegin sota el seu punt de vista sol', perquè més que a 10 cèntims la butlleta no es pot baixar.

De la seva banda, Budzaku ha explicat que se'ls havia criticat per començar les campanyes molt tard i ara amb el nou web es podrà adreçar sis missatges diferents segons l'idioma del navegador o la IP.

La campanya de primavera es comença a comunicar aquest dimecres amb el sorteig de 10 xecs en blanc per a turistes que podran escollir entre Cirque du soleil, estada d'estiu, de relax i d'hivern així com 3.000 euros en compres. Pels residents hi haurà cinc xecs en blanc bescanviables per 3.000 euros en compres, ha recordat.

A partir del 15 de maig, conviuran la campanya de primavera per als mercats de proximitat i la d'estiu per a les destinacions més llunyanes, ja que prenen la decisió del viatge abans. A partir del 3 de juny, la campanya d'estiu es promocionarà als mercats espanyols i francès.
Presència de l'espectacle Scalada
També el Cirque du Soleil serà present en aquestes dues campanyes amb la imatge de l'espectacle visible en la comunicació exterior del país a partir del 22 d'abril i la possibilitat de fer preinscripcions per aconseguir una entrada per a l'espectacle a partir del 10 de maig al web de turisme i en les promocions online.
'20 dies abans de l'espectacle enviarem un mail per convidar a imprimir les entrades, com a garantia de que vindran', ha dit Budzaku. 'Si en cinc dies no s'imprimeix, automàticament es posarà a disposició de la resta de clients', ha explicat.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT