PUBLICITAT

Un Servei d'Ocupació més àgil

  • Les empreses ja poden connectar-hi per internet
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Espot també va explicar ahir que «hem treballat decididament en la simplificació dels formularis i dels tràmits al Servei d'Ocupació, de manera que l'empresari no s'ha de desplaçar ni per inscriure les ofertes de treball, ni per informar del resultat de la mediació». A més a més, en relació als programes ocupacionals, també va afegir que «la pròpia administració verifica que les empreses estiguin al corrent de les obligacions tributàries i de les cotitzacions a la CASS», mentre que fins ara, eren les empreses les que ho havien d'acreditar per poder-se acollir als programes. «Ara som nosaltres que ho fem i això també va en la direcció de simplificar la feina. També treballem en la millora del sistema informàtic cosa que ens permetrà en breu enviar els currículums dels treballadors desocupats inscrits, que així ho autoritzin, a les empreses» va continuar. El ministre va insistir en que la modernització del Servei d'Ocupació és una prioritat, i així va afegir que «tampoc no ens aturem aquí i ja hem iniciat un treball intern per elaborar un plec de bases per a un eventual concurs destinat a reformar integrament el Servei d'Ocupació, sobre la base d'aquestes accions».

Accés digital als inscrits / Espot va apostar per millorar les eines de comunicació, les dades i les accions relatives al servei. En quant a la possibilitat de que els propis desocupats puguin apuntar-se al servei, des de l'ordinador de casa o de qualsevol altre lloc, Espot va contestar que «és més complicat». I va recordar que les cites amb els desocupats que es volent inscriure al servei, «no es fan per crear més dificultats al treballador, al contrari, sinó per garantir primer la privacitat després els seus drets i la confidencialitat de les dades que pot aportar». El ministre va insistir en que quan un treballador vol canviar algun dels requeriments en què es basa la seva demanda de feina, «és evident que s'ha de desplaçar i donar el seu consentiment a qualsevol modificació». No obstant això, va convenir en que «estic d'acord que també hem de treballar en aquest sentit i de fet ho fem, pas a pas». Reiterant que ara «hem simplificat els tràmits administratius als empresaris», va concloure que «també hem de simplificar els tràmits administratius als treballadors, però això comporta algunes dificultats afegides». Unes dificultats afegides que segons el ministre «no són perquè volem fer desplaçar el treballador quaranta mil vegades, sinó que hi són per garantir els seus drets, en tot cas, ens caldrà millorar el sistema informàtic, cosa que ja s'està fent, per agilitzar-los els tràmits».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT