PUBLICITAT

2+1 s'estrena com a editora musical amb Cabezón i Ribas

  • Un conte il·lustrat completa les novetats del segell per a la Diada
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una de les dues novetats de 2+1 per a aquest sant Jordi. Foto: EL PERIÒDIC

A poc a poc, sense presses però amb constància encomiable, 2+1 s'està fent un lloc de privilegi entre el sector editorial d'aquest racó de món. Cosa que, d'altra banda, té un mèrit relatiu en un curs editorialment escarransit. Però aquesta és una altra història que no ha d'entelar, a més, la bona, estupenda campanya de 2+1: al segon volum d'Històries de la nostra història, ja a les llibreries, el segell afegirà en breu les altres dues apostes de cara a Sant Jordi. I es tracta en tots dos casos d'un salt mortal amb tirabuixó i rosca, ja ho veuran: d'una banda, s'estrena com a casa discogràfica amb un cedè consagrat a Antonio de Cabezón, el gran mestre del Renaixement espanyol. El disc porta per títol Entre lo sagrado y lo mundano, i l'ha enregistrat l'organista Ignacio Ribas a la parroquial de la Massana. No per casualitat: Sant Iscle té des del 2007 com a inquilí preferent un magnífic orgue ibèric construït per l'orguener castellà Joquín Lois. El cedè es podrà descarregar des de la pàgina web de 2+1 (www.2mes1editors.com) i es completa amb un llibret –aquest sí, físic– que inclou un estudi de la historiadora catalana Maite Pitarch que situa Cabezón en el context del segle XVI espanyol; una ressenya biogràfica del compositor, obra de Ribas; i una monografia sobre l'orgue de Sant Iscle, a càrrec de qui millor el coneix: el mateix Lois.

La segona sorpresa de 2+1 és L'ocell de paper, que també suposa el debut de l'editorial en el conte il·lustrat destinat al públic infantil. Amb regust local, perquè les autores d'aquest relat que segueix les peripècies d'una nena de 6 anys que es diu Ona són les dissenyadores alturgellenques Gemma Coll i Mònica Almerich. Es tracta –diu Alfred Llahí, aquñi enlla faceta d'editor– de tastar gèneres altres gèneres, però sempre amb la premissa de «primar la qualitat per sobre de la qualitat» i de fer-ho «a preus assequibles», i amb la decidida voluntat que l'aventura tingui continuïtat: vaja, que l'any que ve hi hagi un altre títol infantil, i un altre cedè amb el segell 2+1. El que dèiem al començament: a entusiasme, ningú no els guanya.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT