PUBLICITAT

Nou reglament d'Ocupació d'Allotjaments Turístics

  • La normativa permetrà obtenir una informació més profunda del sector
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA vELLA

Periodic
La recepció d'un hotel del centre d'Andorra la Vella Foto: TONY LARA

El Govern va aprovar ahir el reglament del Registre d'Ocupació dels Allotjaments Turístics (ROAT), que millora el procediment que ha de regir la tramesa de dades dels clients, entre els allotjaments turístics i el Ministeri d'Interior i Justícia. El ROAT permetrà que els allotjaments turístics puguin donar compliment a la modificació de la Llei general de l'allotjament turístic aprovada el passat mes de maig, que va crear l'anomenat Registre d'Ocupació. El reglament permet la posada en marxa del sistema i, per aquest motiu, durant aquest mes de març tindran lloc diverses reunions informatives sobre el funcionament del registre.

El Registre compleix una doble funció: reforça la seguretat ciutadana i permet disposar de dades estadístiques fiables que permetin planificar estratègies en l'àmbit turístic a mig i llarg termini. Així, la informació es transmetrà a Interior de manera telemàtica. Per fer possible el ROAT, han treballat conjuntament el Departament d'Estadística, el Servei de Policia, el Departament de Sistemes de la Informació i el Departament de Turisme del Govern, entre d'altres.

Pel que fa al funcionament, el compliment dels passos del sistema ROAT es farà mitjançant una eina web (autogestionable) allotjada a l'entorn del Govern que permetrà la gravació massiva de dades i que garantirà la màxima seguretat. L'alta al ROAT es podrà fer a través d'un únic procés als Serveis deTràmits.

El nou reglament permetrà disposar de dades estadístiques fiables que permetran planificar estratègies en l'àmbit turístic a mitjà i llarg termini. Les dades seran sempre numériques i mai nominals. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT