PUBLICITAT

Més reunions de poble

  • Dijous que ve, els veïns, comerciants i propietaris de la part alta i Fiter i Rossell seran els primers
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Els veïns, comerciants i empresaris d'Escales-Engordany a la primera reunió de poble del passat dimarts Foto: ÀLEX LARA

L a reunió de poble d'abans d'ahir a la Sala d'Actes del comú escaldenc, no serà l'últi ma per convèncer els veïns de l'avinguda Carlemany i dels carrers i barris adjacents, que la pacificació de l'eix comercial és un avenç per millorar la qualitat de vida de la parròquia. I això en tots els sentits, tal com van explicar els cònsols Trini Marín i Marc Calvet en la primera reunió de poble de dimarts passat. La presentació del projecte defensa que convertir Carlemany en zona per a vianants implica beneficis que passen per «l'enriquiment dels lligams socials fent del carrer un lloc de convivència, oferir més confort i seguretat als vianants, millorar l'accessibilitat, potenciar la diversitat d'usos dels carrers, augmentar el nombre de visitants, reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, desenvolupar el turisme de compres, promocionar el turisme i erigir un punt de referència del país».

Com sigui que Marín ja va anunciar que «estem oberts al diàleg perquè volem que tots els ciutadans sentint el projecte com a seu», el comú ha programat una roda informativa que començarà dijous que ve, 28 de febrer i s'allargarà amb tres reunions més fins el 19 de març, dirigida als veïns dels carrers i barris adjacents a l'eix comercial. La primera reunió convoca els veïns de la part alta de l'avinguda que quedarà seccionada en dos a partir de la cruïlla amb el carrer de les Escoles, també coneguda com la Paella. A partir d'aquest punt, Carlemany quedarà dividida en dos trams perquè deixarà de ser zona per a vianants, tot i que només tindrà un sentit de circulació de baixada segons els plànols del Comú. En la primera reunió de poble, una veïna de la part alta ja va exposar el temor de quedar-se sense clients pel fet que «les persones que vinguin des d'Andorra amb cotxe, hauran d'enfilar la carretera de l'Obach per baixar fins a la rotonda d'entrada al poble per poder accedir a la part alta de Carlemany». I és que l'avinguda del Fener serà de baixada des de la part alta fins al carrer Ciutat de Sabadell, mentre que es preveu que canviï de sentit, des del carrer de la Unió fins al mateix carrer de Ciutat Sabadell. A la reunió del 28 de febrer, seguiran les del 7 de març amb els veïns de la plaça Copríncep; del 12 de març amb els veïns del Fener i del 19 de març amb els veïns de l'Obac.

Finançament / El Comú d'Escaldes-Engordany destinarà 80.000 euros per senyalitzar els aparcaments i la zona comercial, i adquirir nou mobiliari urbà. Amb tot, el pressupost global del comú és de 250.000 euros que també serviran per crear més punts verds amb arbres i jardineres, i per dissenyar la marca de l'eix comercial. I és que l'obertura de Carlemany per a vianants, projectada des del 2005, segons va explicar Calvet, no requerirà obres al carrer ni cap molèstia per al veïnat.

Tres fases / El projecte agafarà forma en tres frases, la primera s'acabarà a l'abril i inclourà l'obertura dels carrers de la Unió i Valira a la circulació en doble sentit i el canvi d'entrada al pàrquing del Clot d'Emprivat per l'avinguda del Consell de la Terra i la senyalització vertical i horitzontal de Carlemany. També es canviaran els itineraris del transport públic i es crearan les zones de càrrega i descàrrega. La segona fase s'executarà entre el maig i el juny i consistirà en l'adaptació als canvis de circulació. La tercera i última fase acabarà al juliol i obrirà l'avinguda als vianants. Totes les fases aniran acompanyades de reunions de seguiment amb els comerciants, les empreses i els veïns de l'avinguda, per detectar buits i millorar-ne el rendiment.

I és que com va dir Marín a la primera reunió, «Andorra passa per moments difícils i per això no ens podem quedar de braços plegats».



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT