PUBLICITAT

Els hotelers consideren l'ocupació dels caps de setmana insuficient

  • Els establiments omplen els festius però queden buits entre setmana i no preveuen assolir les previsions
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La recepcionista d'un hotel d'Andorra la Vella registra l'entrada a l'establiment d'uns joves turistes. Foto: EDUARD COMELLAS

L'ocupació hotelera per aquest febrer s'anuncia tímida segons va afirmar ahir el director de la Unió Hotelera (UHA), Òscar Julián. I això malgrat unes estadístiques prou confortables pel que fa a l'ocupació dels tres primers caps de setmana, que va del 79% fins al 85,5%, registrat el cap de setmana passat. Un percentatge que fins i tot es va superar el cap de setmana del 8 al 10 de febrer, en què malgrat el temporal de neu i de vent, el sector va assolir una ocupació global de més del 86%. El problema rau, però, en que «al llarg de tot el mes, l'ocupació no és la mateixa, perquè entre setmana és molt fluixeta» va explicar Julián. I va afegir que «la percepció dels hotelers no és gaire encoratjadora, i tot i que encara és aviat, perquè no em tancat el mes, temem que passi com el mes passat en què les pernoctacions van continuar davallant».

De fet, el gener va registrar una ocupació global per a tot el mes del 61,77%, un 1,75% menys que la registrada el gener de l'any passat,que va ser del 63,52%. Julián insisteix en que «si a això hi afegim que portem molts anys seguits de recessió, és comprensible que el sector no respiri gens d'optimisme». A més a més, l'ocupació dels caps de setmana també és molt desigual a les parròquies. Així, si el temporal va afectar molt negativament el Pas de la Casa i Canillo, en canvi va afavorir les parròquies centrals, amb una ocupació de més del 90% a Escaldes o del 87% a la Massana i del 86% a Andorra la Vella. Una tendència que també es va confirmar el cap de setmana passat.

No obstant això, Julián insisteix en que els hotelers no esperen superar la facturació del febrer passat. «Ara el repte és que es compleixin les previsions de cara a la Setmana Santa, cosa que no tenim gaire clara, perquè depenem molt del mercat espanyol i tot indica que no té diners per gastar». I constata que el turista escurça cada més les estades «gairebé no podem comptar amb el divendres, la gent ve el dissabte i marxa diumenge, i encara que continua venint, escurça al màxim les sortides». I recorda que no s'han complert les expectatives dels touroperadors que «apuntaven un creixement del turista rus de l'ordre del 30% i el 40%, quan en realitat només ha crescut un 7, 5 %». Superar la dependència del mercat espanyol és el repte per al sector perquè «per substituir-lo caldria que el mercat rus creixés com a mínim un 400%» explica el director de la UHA.

Temporada curta / Julián reitera que «no es compliran les previsions» i conclou que «la temporada d'hivern s'anuncia curteta, malgrat tinguem molta neu, cosa que tampoc no ajudarà a redreçar la situació». Recollint les impressions dels associats, també afirma que «el calendari en té la culpa», referint-se al fet que la Setmana Santa arriba molt aviat i afegint que «la gent canvia automàticament de xip, i comença a buscar sol i platja». Tot plegat fa pensar que el sector haurà d'afrontar un llarg parèntesi entre la temporada d'hivern i la d'estiu: «ens espera una primavera molt llarga fins al juliol i l'agost» reitera Julián.



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT