PUBLICITAT

El comú no anul·la la reunió de poble i no farà cap pas enrere

  • Calvet diu que els inconvenients que planteja l'associació són falsos
L.F.M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Marc Calvet. Foto: TONY LARA

«La reunió de poble la farem. Explicarem el projecte, el què i el com, donarem resposta als neguits i tindrem la possibilitat de contestar tots els dubtes». Amb aquestes paraules va respondre ahir el cònsol menor d'Escaldes-Engordany, Marc Calvet, a l'Associació de veïns de l'Avinguda Calemany, que dimarts va demanar al comú l'anul·lació de la reunió, per evitar «que tots ens hi fem mal». Calvet va afegir que l'associació comença a «perdre el respecte» amb les seves acusacions i amenaces.

Tampoc es farà cap pas enrere en la decisió de convertir en zona de vianants l'avinguda, de fet, Calvet va dir que «l'associació no ens ha demanat res directament a nosaltres».

El cònsol menor va explicar que després de la reunió de poble es farà públic els projecte i els informes perquè tothom hi tingui accés.

INFORMES / Pel que fa a l'informe tan demanat» per l'associació sobre l'impacte socioeconòmic i que avali que la conversió en zona de vianants és la millor solució, Calvet va dir que «no el tenim, ja que sense provar-ho no podem saber el impacte». El cònsol menor de la parròquia va afirmar que amb les proves de tancament realitzades el 2006-2007, que segons l'associació van demostrar que més freqüència no garantia més compres, «alguns comenrciants sí que van notar l'afluència, segons ens han manifestat», a més, va apuntar que aquelles proves no tenen res a veure amb la solució actual, ja que «el trànsit s'haurà canviat abans amb la connexió de la rotonda del Km0 i la de la Dama de Gel», canviant amb anterioritat al tancament els hàbits de conductors i turistes.

Pel que fa a l'informe de GM Consultors, que els veïns van acusar al vomú d'haver demanat posteriorment a haver pres la decisió, Calvet va assegurar que no és cert, ja que el comú, abans de tirar endavant el projecte «vem consultar moltes dades, no només les de Mobilitat, entre elles l'informe de GM Consultors». En aquest informe, la consultora va analitzar quin impacte havia tingut la peatonalitzció en diversos llocs d'Europa «i ens va fer una prèvia». Calvet va remarcar que, abans de prendre la decisió, «ens vam assegurar que fos una bona solució».

En referència a l'informe que Cèlia Vendrell va proporcionar a l'associació el passat divendres, sobre un projecte de peatonalització a Ginebra, Calvet va voler remarcar que «aquest informe no ha estat donat ni fet servir pel comú». A més, va precisar que l'informe parla de com fot afectar l'ampliació de la peatonalització a la zona ja tancada al trànsit de Ginebra, «i no l'afectació que té una nova zona peatonal a la ciutat».

Pel que fa als inconvenients presentats per l'associació, Calvet va dir que «són falsos», i va afegir que «tots coneixem zones peatonals i a les grans marques els hi interessa estar-hi». en aquest sentit, va qüestionar que un Passeig de Gràcia sigui millor opció que un Portal de l'Àngel, «¿Per què ells ho diuen ha de ser millor?»

Pel que fa a les acusacions de tenir interessos en crear una avinguda de luxe paral·lela a Carlemany, a l'avinguda Consell de la Terra, el cònsol menor va subratllar que «Àlex Armengol no té cap vinculació amb el comú i no trobo bé aquesta acusació», a més, va afegir que ja es pot construir al Clot d'Emprivat actualment «i ningú hi està fent res». Calvet va recordar que Consell de la Terra esta plantejat perquè que sigui zona de càrrega i descàrrega.

UNA SOLUCIÓ REVERSIBLE / El cònsol escaldenc va explicar que, «com que no hi ha inversió, la solució es reversible». Pel que fa a les solucions mixtes proposades per l'associació, el comú va dir que les contempla, «l'objectiu és donar la prioritat al vianant», el que hi ha «són diferents graus d'aplicació». Calvet va dir que la corporació aposta pel «cent per cent de peatonalització i el tancament del trànsit per canviar, des d'un inici, la mentalitat de la gent. Que els conductors no pensin que aquesta avinguda és per circular». Un cop canviada la mentalitat dels conductors, doncs, es podria passar a un «80 o 70% del tancament», això «ja hauria eliminat el gran volum de vehicles de l'avinguda».

Calvet va recordar que el projecte «no és només pel comerç», la peatonalització de l'Avinguda Carlemany està pensada «per millorar la qualitat de la vida de la gent, i de retruc, afavoreix el comerç». 



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT