PUBLICITAT

El Govern vol l'heliport prop de la capital, si és possible

  • Territori busca una nova ubicació però reconeix l'atractiu del nucli central
G. GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El Ministre de Finances i portaveu del Govern, Jordi Cinca, ahir Foto: TONY LARA

El ministre de Finances i portaveu del Govern, Jordi Cinca, també va anunciar ahir que el Govern no renuncia a construir un heliport nacional, malgrat el fracàs del projecte impulsat per la iniciativa privada al Roc de Patapou. I va explicar que «no volem renunciar a un projecte de comunicació aèria com aquest, que molts veuen imprescindible» pel fet que no hagués fructificat l'intent del Patapou. Per això, el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, «ha enviat una carta als cònsols de tots els comuns en la qual els demana de comunicar els terrenys susceptibles d'acollir la infraestructura». Cinca va justificar l'enviament de la carta pel fet que els comuns disposen de més terrenys de propietat que no pas el Govern, cosa que s'explica per les atribucions històriques que tenen. I va argumentar que a partir de les respostes dels comuns «podrem fer un petit inventari dels possibles emplaçaments i triar el més idoni». I va precisar que «l'enviament de la carta és una presa de contacte formal que anirà acompanyada de converses amb els representants de cada corporació local». No obstant això, Cinca va reconèixer que «l'alçada de 1.600 metres limita tècnicament l'emplaçament de l'heliport, i tot i que no tenim una preferència clara per a cap parròquia si que és cert que hi haurà parròquies que tindran més possibilitats que d'altres, de la mateixa manera que la infraestructura serà més atractiva per als usuaris si finalment, se situa prop del nucli urbà central». I va voler mantenir el projecte obert a totes les opcions reiterant que «no volem descartar cap terreny, tot i que sabem que com més obstacles haguem de superar, la inversió també serà més elevada». Cinca es va referir així al repte que suposa l'orografia del país en el qual és rar trobar «una vall ample amb terrenys plans, sense cap mena d'obstacle, cosa que faria la infraestructura molt més barata». I va assenyalar altres requisits necessaris per encabir l'heliport com ara una superfície mínima de 4.000 metres quadrats ampliable a 6.000 metres quadrats i una orientació del terreny que possibiliti l'enlairament i l'aterratge dels helicòpters en dos direccions, formant un angle entre ells d'almenys 150 graus.

Per tot plegat, Cinca va insistir en que una vegada el Govern hagi rebut les propostes dels comuns, «s'aprofundirà en l'anàlisi de viabilitat de cada terreny així com dels que ja disposa el Govern, en base a estudis tècnics específics».



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT