PUBLICITAT

El turisme familiar és el primer client del mercat andorrà

  • El 46% de les persones que passen un o més dies al país, vénen en família o en família i amb amics
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El papa dóna la mà al nen i la mama va de bracet amb la nena, una família de compres a la capital. Foto: ÀLEX LARA

El turisme familiar és el primer client d'Andorra segons l'enquesta sobre les característiques socials i econòmiques que el Centre de Recerca Sociològica (CRES) elabora per a Andorra Turisme, i que publica el departament d'Estadística del Govern. El 42% dels enquestats visiten el país en família i el 4% més, el visiten en família i amb amics. Les parelles són els segons clients amb el 32% de respostes a les quals cal sumar el 3% de parelles que també vénen amb amics. Més lluny queden els solters amb el 19% de respostes, dels quals un 11% són grups d'amics i només un 8% viatgen sols. En quant als motius de la visita dels enquestats, dels quals s'exclouen els visitants que venen en autobús, la primera motivació dels excursionistes, persones que només venen a passar el dia, són les compres amb el 82% de respostes afirmatives en qualsevol opció. Segueix descobrir Andorra amb el 23% de les respostes i les activitats relacionades amb la neu amb el 10% de les respostes.

Preferències dels turistes/ En canvi, les preferències dels turistes són més equilibrades. Si les compres continuen encapçalant el rànquing de motivacions amb el 41% de respostes, les activitats relacionades amb la neu només se situen un punt per sota amb el 40%, mentre que passejar, visitar i descobrir el país en general, obté el 37% de les respostes. En quant a les característiques de les pernoctacions, Estadística situa la mitjana per al desembre passat en 2,8 nits i per país d'origen dels turistes en 2,5 nits per als espanyols i 2,4 nits per als francesos. Un capítol a part mereixen els turistes d'altres procedències que fan 7,6 nits a Andorra de mitjana, i entre els quals cal detascar els turistes russos, que van ser força nombrosos fins a mitjans d'aquest mes, segons la percepció dels hotelers i dels restauradors.

De quatre estrelles / En quant al tipus d'allotjament el 75% de turistes es van allotjar en hotels, aparthotels o apartaments turístics. La majoria (46%) va preferir hotels de quatre estrelles, mentre que la categoria inferior, de tres estrelles, va ser l'opció triada per la majoria restant (42%). Només el 6% de turistes tria les dues opcions diametralment oposades que són els hotels de cinc i de dues estrelles. Per zones d'allotjament Andorra la Vella és la localitat més sol·licitada amb el 32% de respostes en aquest sentit; segueix Escaldes (20%), la Massana (15%), Canillo (11%), Encamp (7%), Ordino, Sant Julià de Lòria i el Pas de la Casa amb la mateixa resposta (5%). Mentre els turistes que travessen la frontera del Pas de la Casa solen triar l'opció més econòmica, els que entren pel riu Runer trien la més cara.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT