PUBLICITAT

Compra conjunta d'alguns serveis per estalviar

  • El Consell d'Alcaldes de l'Alt Urgell estudia l'alternativa
EL PERIÒDIC
LA SEU D'URGELL

Periodic
La trobada dels alcaldes a la Seu d'Urgell, ahir Foto: C. C. ALT URGELL

Els ajuntaments de l'Alt Urgell estudiaran la viabilitat de la compra agregada de determinats subministraments municipals, especialment pel que fa a l'àmbit de les telecomunicacions, per tal de reduir la despesa corrent sense afectar la qualitat dels serveis a la ciutadania. Aquesta qüestió ha estat abordada en el Consell d'Alcaldes que va tenir lloc ahir a les instal·lacions del CETAP-Telecentre, a la Seu d'Urgell. La proposta ha estat presentada per Xavier Furio i Miquel Matavacas, director general i responsable del gabinet institucional de Localret, respectivament.

Xarxes i serveis / Localret és un consorci de les administracions locals de Catalunya per coordinar el desenvolupament de les xarxes i els serveis de telecomunicacions. Segons van exposar els seus representants a la reunió d'ahir, el fet de comprar conjuntament els serveis de telecomunicacions, tant de veu com de dades, permet als ajuntaments assolir reduccions de despeses d'entre el 20% i el 40% en serveis de telefonia fixa, mòbil i Internet.

Tant el president del Consell d'Alcaldes, Benet Fité, com el president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, van expressar l'interès dels ajuntaments per adherir-se a aquest projecte, tot i que van posar de manifest la necessitat d'adaptar el programa de compra agregada a les característiques dels diversos municipis en funció de les seves dimensions.

En el Consell d'Alcaldes també hi va intervenir el cap de la Regió Policial del Pirineu Occidental, Ramon Calsina, i el cap de l'ABP Alt Urgell, Salvador Plens, per presentar el balanç de resultats dels operatius del cos dels Mossos d'Esquadra a la comarca al llarg de l'any passat. D'altres intervencions han estat la del diputat de la comarca a la Diputació de Lleida, Antoni Navinés, i la del director de la Fundació Integra Pirineus, Ignasi Amat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT