PUBLICITAT

Andorra Turisme aposta també per fer campanyes segmentades

  • Els objectius es van assolir amb un increment d'un 1,1% de visitants el mes de novembre
  • Hotelers i comerciants celebren els resultats i aposten per una major implicació del sector
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un nombrós grup de turistes passegen per l'avinguda Meritxell, el mes de desembre passat Foto: TONY LARA

Andorra Turisme mantindrà aquest any les quatre grans campanyes de promoció interna i externa obrint-se a d'altres més segmentades per tal de buscar públics més específics com ara, turistes d'un més gran poder adquisitiu. Així ho va explicar el ministre de turisme Francesc Camp ahir durant el balanç que va fer de la campanya «Alguna cosa es mou a Andorra», que es va mantenir durant el període que va entre el 26 d'octubre i el 2 de desembre.

Els resultats no podien ser més satisfactoris donat que al novembre es va produir un increment d'un 1,1% dels visitants en relació al mateix mes de l'any 2011. En total 689.429 turistes. El percentatge representa una mica més que l'objectiu que s'havien marcat del 1%. La única diferència ha estat en relació a la procedència dels turistes.

Tant francesos com espanyols van augmentar en un 1%, mentre que la previsió era que els espanyols es mantinguessin i els francesos augmentessin en un 2,5%. Francesc Camp va manifestar que en les properes campanyes es posarà especial rellevància en ampliar la captació del turisme francès del sud i d'altres regions d'aquest país. Tot i així els resultats segueixen mantenint la tendència que espanyols i molt específicament els catalans continuen sent el turisme natural del país. La campanya de tardor va tenir cost total de 960.000 euros i va tenir especial incidència a través dels spots de TV i ràdio, tot i que s'observa cada vegada més un increment del seu impacte a través de mitjans on line (webs i vídeos).

VALORACIONS / El portaveu de la Unió Hotelera, Òscar Julian va valorar l'esforç realitzat i, a l'igual que el vicepresident de la FACA, Antoni Miralles el qual va assegurar que cal insistir en atraure visitants francesos, sense oblidar «al turista espanyol».Miralles va insistir en la necessitat d'una «major implicació» dels comerciants en les campanyes i que aquests les «facin seves».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT