PUBLICITAT

Febrer etiqueta negra

  • ?Reservoir Dogs', ?Amor a quemarropa' i ?La naranja mecánica', favorites del Gran Revival dels cines Illa H La setmana que ve, ?West Side Story' en VO
A.L.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Els homes de negre de Reservoir Dogs, desfilant, en una imatge icònica de la pel·lícula de Tarantino Foto: EL PERIÒDIC

L'han batejat com al Gran Revival: ja saben, l'estupenda iniciativa amb què els cines Illa Carlemany han proposat que els cinèfils d'aquest racó de món que pengin els títols favorits al Facebook del multisala escaldenc, amb el ganxo que els quatre més votats es projectaran a la pantalla gran, cada dimarts de febrer en sessió de tarda. Deu dies després d'obrir el termini de votacions, les coses comencen a estar clares, amb un clar predomini de clàssics contemporanis: entre les deu més votades, n'hi ha cinc d'estrenades als anys 90, amb Tarantino acaparant dues de les tres places del podi. En primera posició, i destacadissim amb 42 vots, hi col·loca Reservoir Dogs (1992), la sorprenent, monumental opera prima del director de Django desencadenado. L'han de recordar, amb aquella colla d'atracadors imperfectes amb nom de plastidecor: Blanc (Harvey Keitel), Taronja (Tim Roth), Rosa (Steve Buscemi), Ros (Michael Madsen), Blau (Eddie Bunker) i Marró (Quentin, lui même). En tercera posició apareix Amor a quemarropa (1993), que no és 100% Tarantino –el guió és seu, amb Christian Slater flipant quan aconsegueix endur-se al llit Patricia Arquette, però la va dirigir Tony Scott– però què potser per això deixa encara millor regust. La llàstima, i la sorpresa, és que hagi quedat despenjada –de fet, no ensenya la poteta ni entre el top ten– la que és amb diferència la més rodona de les tarantinades: Pulp Fiction.

Però tornem al rànking: entre Reservoir Dogs i Amor a quemarropa s'hi ha colat –atenció– Paranormal Activity IV (2012), cosa que –ben mirada– no deixa de ser un fenomen gairebé paranormal: amb 34 vots. Val a dir que és (de moment) l'única concessió directament teen entre les deu primeres de la classificació. Totes tres es projectarien el mes de febrer –si es confirmen com les més votades– juntament amb un megaclàssic dels 70: La naranja mecánica, d'Stanley Kubrick (1971). Però no ho tindrà fàcil: té 26 vots, i li freguen els talons, empatats a 23, La amenaza fantasma, el primer capítol de la saga d'Star Wars (1999); Braveheart, sorpresa majúscula –no m'jho negaran– amb Gibson donant-se-les d'independentista escocès (1995), i la primera entrega de Matrix, quan els Wachowski no s'havien fumat encara tota la plantació de maria (1999). El top ten el completen un altre clàssic dels 70, El exorcista (20 vots), Moulin Rouge (19) i l'última nota més o menys exòtica de la llista, Quiéreme si te atreves, amb Marion Cotillard (16). Amb alguna excepció –no tot han de ser flors i violes– autèntiques peces vintage del cine contemporani. Etiqueta negra. La llàstima és que no les puguin projectar totes... i que la sessió que hi destinin sigui la de tarda: ¿que potser algú es pensa que no treballen, els cinèfils d'qauest tros de Pirineu? Per els que no tinguin espera, a partir de dilluns –i en l'habitual cicle de versió original– els cines Illa rescaten del bagul dels records West Side Story, aquesta sí amb horari seminocturn (a les 21.30 hores, el dimarts, i a les 20.45, el dijous). Vagin practicant els passos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT