PUBLICITAT

Despres té «l'equilibri» per «dos o tres Dakars més»

  • El pilot descarta passar-se als cotxes i als seus 39 anys confia en poder seguir sumant títols
R. M. S.
ANYÓS

Periodic
El pilot resident, ahir a Anyós, amb el seu cinquè tuareg Foto: TONY LARA

Quan Cyril Despres es va plantejar fa un temps fins i tot deixar la moto i el Dakar, el seu gran objectiu cada any, al mig del debat intern hi era la seva vida personal, amb una filla en camí i alguns dubtes. Ara afirma que ha trobat «l'equilibri» que necessita, i així si bé assegura que no correrà «deu Dakars més», sí que afirma amb contundència que sí que ho farà «dos o tres» vegades més. Porta cinc títols amb les dues rodes, però no pensa en els cotxes: «M'ho passo massa bé a sobre de la moto».

Despres va ser ahir a Andorra per parlar de la seva experiència que l'ha portat al cinquè títol. El pilot resident va parlar de la duresa del Dakar –«en la segona part de la cursa només dormíem cinc hores o menys»– però també de la resta de pilots que, sense Marc Coma en cursa, buscaven un lloc en el podi. «Hi havia molts pilots molt ràpids. Sense Coma, no sabia quins pilots o quina marca atacaria. Quan tens a Marc, saps que has de controlar la cursa pel que faci ell, i ara hi havia atacs per tot arreu», va afirmar el pilot de KTM-Red Bull.

«El Dakar mai no és fàcil, mai et pots imaginar l'escenari amb què et trobaràs», va dir, i prova d'això va ser el dia que va trencar el canvi. «Era l'etapa més ràpida, faltaven 200km per a meta i les motos em passaven a 50km/h més de velocitat del que jo anava amb la quarta marxa. La moto funcionava, però el ve tot al cap... fins que penses que no et pots queixar».

Despres ha guanyat el seu cinquè Dakar, però en aquesta edició només s'ha emportat una victòria d'etapa: «És una mica light», va dir, «però el que importava era guanyar el Dakar»·.

UNA «NOVA MOTO» A KTM / Preguntat per si es planteja una sortida de KTM, el pilot francès argumenta: «Tinc contracte fins a final d'any i ara aniré a Àustria per parlar-ne. Jo sempre vull la millor moto per guanyar, i a dia d'avui està clar. Jo estic aquí, tranquil, i al Dakar hi ha 27 persones al meu darrera també, hi ha un nou projecte de KTM per a 2014 amb una nova moto. Cada cosa té el seu moment».

HONDA, OPCIÓ DESCARTADA / Despres va ser molt clar sobre els rumors que, durant el Dakar, s'han escoltat sobre el seu possible salt a Honda, marca que tornava aquesta edició passada a la competició més dura del món, però que al mateix temps ha patit molts problemes per mantenir el ritme de la cursa. «Nosaltres no hem rebut res», va dir l'actual pilot de KTM sobre aquest suposat interès. «Això són coses de la premsa d'Espanya», hi va afegir.

EL DAKAR VA SER DIFERENT D'INICI / El resident no va amagar la sorpresa que es va endur en la primera etapa del Dakar 2013. «Després del pròleg d'uns 14km, pensàvem que la primera etapa seria com les de la Pampa, quan són una recta i arribar a meta, o una recta, un gir i cap a meta o semblant, però ara no va ser així, i ja la primera etapa al Perú». Aquell primer dia ja es va viure l'essència del Dakar, i pilots consagrats van haver de posar tota la carn a la graella per sortir-ne vius.

ERRANDONEA, UNA «LLÀSTIMA» / Bernard Errandonea, amb un Buggy, va competir al Dakar i quan estava en plena cursa, sempre fregant el Top 10 de la general, va tenir problemes per mantenir el ritme. Va trencar els ventiladors i a falta de dues etapes va haver de pujar les dunes, parant en els cims per refrigerar, i tornar a baixar sempre controlant que el seu motor no es calfés massa: «Errandonea és molt regular, no fa errades, però va cremar els tres ventiladors i va perdre tres hores, va ser una llàstima».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT