PUBLICITAT

Pons s'imposa en una superfície diferent' al Grandvalira Circuit

  • Un pis de gel recobert de neu humida transforma el sòl sota la nevada en l'equador de la competició
EL PERIÒDIC
PAS DE LA CASA

Periodic
A l'esquerra el Citroën C2 Turisme G del vencedor de la tercera cita i líder de la general de le S.Series BPA, en la carrera de dissabte. A la dreta Cédric Gracia, un dels participants convidats Foto: JAS

Amb un temps realment dur, nevant i amb vent inicial encara que amb unes temperatures no excessivament baixes, la tercera cursa de les GSeries BPA 2013 es va disputar el dissabte passat amb dos noms propis: els dels guanyadors Xevi Pons (Citroën C2) en la categoria reina i Alfons Martisella (VW Golf GTI Mk1) en dues rodes motrius (2RM).

Aquesta prova va suposar a la meitat de la temporada d'hivern amb un Grandvalira Circuit que lluïa el seu millor aspecte: un pis de gel completament recobert de neu humida que convertia al traçat en radicalment diferent al de les dues competicions anteriors. A més, un mur de 70 centímetres de neu en totes dues vores de la pista va haver de ser pintat de color blau per facilitar la visibilitat dels pilots en la seva traçada. Minimitzant al màxim els temps d'espera i accelerant en tant que sigui possible el ritme de la competició, l'Automòbil Club d'Andorra i els seus esforçats controls de pista culminaven una prova complicada i a estones molt dura per a tots.

La nova configuració del traçat va quedar definida en 999 metres i, a més de tenir més longitud, es va aconseguia també més sinuositat en la part inicial, la qual cosa unit a la poca visibilitat feia l'efecte, en opinió de tots, «d'estar evolucionant en un circuit diferent». Pons va dominar de manera autoritària en 4RM ja que es va imposar en els entrenaments, en la primera G.Serie amb millor temps de volta inclós, la G.Sèrie 2 i la final. El campió d'Espanya de ral·lis de terra es va mostrar intractable sobre el gel, sumant així la segona victòria consecutiva que el situa líder en la classificació general amb 126 punts.

Segon va ser David Arroyo, guanyador de l'altra final, després d'un espectacular duel amb Oriol Ribalta i per tant el pilot de Peugeot se situa segon a només vuit punts del lideratge mentre que Carlos Ezpeleta va ocupar el tercer calaix del podi per situar-se també tercer en la general a 35 punts de Pons.

Després de ser el millor en els entrenaments, Pere Torres va iniciar les carreres amb el millor temps de volta en la Sèrie 1, que li valia la pole en la seva final, encara que la major puntuació en aquesta sèrie va ser per a l'actual campió de la categoria, Claudi Ribeiro Leite, seguit del propi Torres, Àlex Loan, Alfons Martisella i Joan Sala, guanyador de la cursa anterior.

La Sèrie 2 va ser per a Martisella per davant de Torres, Sala i Cédric Gracia, el ciclista extrem autor d'una gran actuació que li va permetre finalitzar per davant de Leite.

Pere Torres era el líder de la cursa per davant de Martisella, Leite, Sala i Joel Capdevila, líder al seu torn del campionat. En la primera final, sense un Joan Sala que no va prendre la sortida per una indisposició, Claudi Leite va mantenir l'avantatge sobre Capdevila, Plaus i Ingrid Rossell, posicions en les quals va acabar la màniga. Cédric Gracia va ser cinquè.

En la segona final, Pere Torres es va quedar clavat en la sortida i Alfons Martisella es va imposar per davant d'Eric Cortés i Àlex Loan, al mateix temps que el poleman Pere Torres, solament podia ser cinquè, la qual cosa li feia perdre la victòria absoluta i fins i tot la segona plaça d'aquesta G3, posicions que eren per Martisella i Leite. La quarta plaça de Capdevila en la G3 li permet seguir sent el líder en 2RM per davant de Loan. Després del tanta neu, igualtat i emoció la quarta tindrà lloc en dues setmanes, el 2 de febrer.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT