PUBLICITAT

Més a prop del cinquè Dakar

  • Despres utilitza una tàctica conservadora però que el dirigeix al títol si no falla la seva mecànica
EL PERIÒDIC
COPIAPÓ

Periodic
El pilot resident Cyril Despres, entre les dunes d'aquest Dakar, sap que si el motor de la seva KTM aguanta, té la cursa a les seves mans Foto: AP Photo / Victor R. Caivano

Al Ral·li Dakar 2013 li queden dues etapes. Cyril Despres domina la general amb marge, perquè si bé ahir va perdre minuts, dins de l'estrategia conservadora que està duent a terme com un mestre jugador de rol, té al darrera seu al motxiller Ruben Faria, que amb la KTM per senyera fa de tap a la resta. I la resta és el xilè Francisco Chaleco López, l'heroi nacional de Xile, que ahir va retallar fins els 13min 40s que té ara e nla general, però sabent que, si no hi ha cap extravagància de cursa, serà Després qui guanyarà el Dakar. I serà el cinquè. Conservador o no, la intel·ligència que està demostrant el resident al Principat és fora de dubtes. Ahir va ser 14a a l'etapa, amb Faria segon. Controlant el motor.

El pilot holandès Frans Verhoeven (Yamaha) va ser el guanyador de la 12a etapa de motos, amb l'espanyol Joan Barreda (Husqvarna) tercer i Despres, líder del ral·li,catorzè. El portuguès Ruben Faria (KTM) va obtenir el segon lloc i el xilè Francisco Chaleco López (KTM) el setè, entre Fiambalá (Argentina) i Copiapó (Xile). Mancant dues etapes per al final, Despres lidera la classificació general amb 5min 29s d'avantatge sobre Faria, el seu motxiller. Chaleco López manté el tercer lloc a 13min 40s. L'etapa d'ahir va tenir 319 quilòmetres d'especial precedits d'un llarg enllaç de 392 en el qual els pilots van creuar la frontera xilè-argentina pel pas de Sant Francisco.

JORNADA PER CONTROLAR / El dia era per a controlar, i Despres va decidir deixar la responsabilitat en mans d'altres: «L'inici de l'especial ha estat molt ràpid, anàvem a més de 100 km/h de mitjana. Després ser Ruben el meu motxiller en 2010, 2011, 2012 i 2013, avui –per ahir– ens hem canviat els papers. Li he ajudat jo. Era important que no perdés massa temps amb Chaleco López. No solament no ho ha perdut, sinó que augmenta el seu avantatge. Estic content per ell, s'ho mereix. El que calia fer estava molt clar: deixar passar a la resta dels pilots perquè obrissin pista, perquè es perdessin, que anessin més lents, i així Ruben podia guanyar temps». Aixó ho contava el resident en la meta de Copiapó.

FARIA, UN AUTÈNTIC «COMPANY D'EQUIP» / Precisament és el fet de tenir al company d'equip, Faria, en el podi, el que motiva Despres. Més company d'equip que el català Marc Coma, el seu gran rival tot i ser de KTM com ell, absent en aquesta edició per lesió. «Fa molt temps que no passa, dues motos de l'equip KTM RedBull en el podi a Santiago de Xile, seria genial. Amb Marc no teníem els mateixos colors. Aquesta vegada és el meu company d'equip i jo també sóc el seu company».

Ahir Faria va arribar a 1min 38s de Verhoeven, que va sumar el seu primer triomf d'etapa en aquest Dakar.Els tres primers llocs de la general, que donen accés al podi a Santiago diumenge que ve, es mantenen sense variació.Chaleco López retalla alguns minuts amb el líder, encara que Despres gaudeix encara d'un còmode matalàs de gairebé catorze minuts. El xilè aconsegueix també distanciar-se del quart classificat, l'eslovac Ivan Jakes (KTM), que ara està a més de sis minuts. Cinquè és l'italià Alessandro Botturi (Husqvarna) i sisè Joan Pedrer, que s'apropa a menys de set minuts de l'italià i té a tir de pedra el cinquè lloc.

NOMÉS DUES ETAPES PER AL FINAL / Avui es disputarà la penúltima etapa, entre Copiapó i La Serena, amb 441 quilòmetres d'especial. Serà l'última oportunitat per als pilots que encara es barallen per alguna cosa important en aquest ral·li, que no acaba quan fianlitza l'especial, sinó fins i tot compta cada enllaç. I demà en són 294 quilòmetres.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT