PUBLICITAT

Les avingudes de Carlemany i de Merixtell sota una única marca

  • Els botiguers dels principals eixos comercials del país es mostren escèptics davant la proposta
JOSEP ROMERO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Maqueta virtual de la futura avinguda Carlemany concebuda només per a vianants Foto: COMÚ ESCALDES-ENGORDANY

Els cònsols del Comú d'Escaldes-Engordany van proposar als d'Andorra la Vella, en una reunió celebrada la setmana passada, crear una marcar conjunta per tal de potenciar l'eix comercial que conformen les avingudes Carlemany i Meritxell.

La corporació local de la capital ha recollit la proposta «a priori» de manera positiva tot i que, segons el cònsol menor Jordi Minguillón, caldrà ara traslladar-la per a la seva aprovació als òrgans de govern i després a les diferents associacions de comerciants de la parròquia per conèixer el seu parer. En la mateixa línia, el cònsol menor d'Escaldes-Engordany Marc Calvet es va pronunciar sobre la resposta positiva de la recentment constituïda Associació de veïns de l'Avinguda Carlemany.

Tant Minguillón com Calvet van indicar que encara no hi ha un calendari ni terminis per crear aquesta marca única. Des d'Escaldes-Engordany es considera que el projecte pretén tracta el comerç de forma conjunta. Per a Calvet es busca crear una imatge que el «turista tingui com a referent alhora de saber que es troba en una zona comercial».El cónsol menor d'Escaldes-Engordany creu que el projecte pot englobar més zones comercials i pot encarar el turista més enllà de l'eix Carlemany-Meritxell. Tot això s'està parlant ara amb els agents implicats i valorant quin impacte i quin benefici se'n pot treure.

EL TIPUS DE MARCA / Una vegada el projecte tiri endavant es convocarà un concurs per escollir l'empresa que s'encarregarà de posar-ho en marxa. En cap cas el logotip prioritzarà una avinguda sobre un altre, tot i que en algun recó de l'espai es podria incloure el nom de Carlemany i Meritxell. En qualsevol cas per a Marc Calvet es tracta «d'un esforç global que no s'havia fet mai al país i que val la pena de tractar-ho».

ESCEPTICISME / Els comerciants consultats de les dues avingudes no es mostren massa esperançats en relació a l'estudi de viabilitat d'aquesta marca conjunta. Creuen, en general, que no ajudarà a incrementar el nombre de clients. El botiguer Manuel Montoro de l'avinguda Carlemany va indicar que aquesta proposta dels dos comuns «tot i no fer mal, a nivell pràctic no augmentarà les vendes». Segons Montoro «quan dius el nom d'Andorra, comercialment ja porta implícit Merixtell-Carlemany com a principals eixos comercials del país». També hi afegeix que «reactivar el comerç només passa per oferir uns bons preus, una bona gama de productes i una bona atenció al client». Per a Montoro «des de fora no és coneix res més que Andorra i, per tant, crear una marca comercial específica no aportarà cap benefici extra».

Un altre comerciant de Carlemany, Juan Cillero va assegurar queno té cap esperança que la iniciativa dels comuns permeti aconseguir incrementar les vendes, tot afirmant que «es podrien estalviar els diners i destinar-los a d'altres finalitats». Aquesta també és l'opinió de Jordi Aymà de la part alta de Carlemany que va explicar que «la marca com a tal no té caire importància ja que la gent de fora no ho sap i tampoc té per què saber-ho»

De la seva banda, els botiguers de l'avinguda Merixtell es mostren una mica més receptius davant el projecte. Un botiguer va manifestar que «tot suma i benvingudes siguin actuacions d'aquesta manera que no fan mal a ningú».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT