PUBLICITAT

Xevi Pons sorprèn amb la victòria en 4RM amb un Turisme G

  • Marc Márquez va ser la sensació de la segona cita de les GSèries BPA al Grandvalira Circuit del Pas
EL PERIÒDIC
PAS DE LA CASA

Periodic
Xevi Pons, amb el Citroën C2 amb què es va imposar en 4RM, demostrant que un Turisme G pot competir davant dels lleugers Proto G Foto: JAS

La segona cita de les GSeries BPA va arribar amb expectació. Els resultats de la primera jornada havien demostrat una gran igualtat i si bé alguns pilots havien sofert problemes, les seves prestacions els col·locaven prop dels que van aconseguir destacar, per la qual cosa tot estava més obert que mai. A més, la presència del campió mundial de motociclisme, Marc Márquez, oferia un plus d'expectació, sent a més el 7è en 2RM. En total, 16 pilots en 4RM i 17 pilots en 2RM, amb victòries de Xevi Pons, amb un Turisme G que superava els habituals Proto G, i Joan Sala, respectivament.

Els entrenaments ja demostraven el rearmament d'alguns equips. Sintu Vives i Gerard de la Casa (Mitsubishi) eren els dos millors, amb Oriol Ribalta (Peugeot), Manel Guiral (Peugeot), Fernando Monje (Citroën) i Rubén Gracia (Citroën), a continuació. En la Sèrie 1, Vives s'enrocava en el primer lloc demostrant una millora espectacular respecte a la cursa de fa dues setmanes, sent segon un sorprenent Manel Guiral, tercer Xevi Pons i quart Jordi Gilberga. Quant als millors temps de volta en aquesta primera sèrie, amb els quals s'elaboren les graelles de sortida de les finals, Xevi Pons era el més ràpid per davant de Guiral, Vives, Arroyo i Gilberga, una classificació que presentava moltes sorpreses, evidenciant clares millores en molts pilots.

La segona Sèrie era dominava per un recuperat Carlos Ezpeleta (Citroën), molt millor al volant que en l'anterior màniga, avantatjant amb decisió a Xevi Pons, David Arroyo, Sintu Vives i al duo compost per Oriol Ribalta i Francesc Rastrollo. Manel Guiral es retirava, víctima de problemes de motor, que el deixaven sense poder gaudir de la pole des de la qual hagués sortit a la seva final. Amb tot, la classificació en aquells moments estava empatada amb Pons i Vives en primera posició, seguits d'Arroyo, Monje i Gilberga però ja a 7 punts del duet anterior.

La primera de les finals vivia moments inicials indecisos. Isidre Loan (Ford) sorprenia al poleman David Arroyo (Peugeot) que, dues voltes més tard, li retornava la jugada al seu rival que al final acabaria retirant-se després d'alguns petits tocs. Arroyo guanyava doncs per davant de Gerard de la Casa (Mitsubishi) i del campió d'Europa de Turismes, Fernando Monje (Citroën).

En la segona final hi havia el guanyador. Els dos ocupants de la primera línia perdien posicions col·locant-se líder Rubén Gracia (Citroën), encara que aquest havia robat la sortida i per tant seria penalitzat. Amb tot, Carlos Ezpeleta (Citroën) pressionava al teòric líder, però en l'esforç se sortia en l'última volta, perdent un triomf més que merescut. Amb la penalització de tres posicions a Gracia, Xevi Pons heretava el triomf en la final amb el qual guanyava la cursa i es posava líder de les GSeries BPA 2013. Segon era Ferran Naudi i tercer Sintu Vives, després de sortir-se de la pista i tornar a ella. El triomf de Pons amb un Turisme G demostra que aquests cotxes poden rivalitzar amb els més lleugers Protos G.

En 2RM, Joan Sala es va imposar a Alfons Martisella i Claudi R. Leite, cursa en què Marc Márquez va sorprendre amb la 7a posició.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT