PUBLICITAT

Les GSeries BPA comencen amb Arroyo i Capdevila de líders

  • El treball de l'Automòbil Club dóna resultats amb una pista en bon estat tot i el temps massa benigne
EL PERIÒDIC
PAS DE LA CASA

Periodic
Capdevila, amb el Volkswagen Golf Gti Mk1 que copen la categoria de dues rodes motrius Foto: POL SANTAMARIA / EDUARD COMELLAS

David Arroyo (Peugeot Evo II) i Joel Capdevila (VW Golf GTI Mk1) van ser els guanyadors en les dues categories, respectivament, de la primera prova de les GSeries BPA, cursa que es va celebrar durant fins a la nit de dissabte en el Grandvalira Circuit.

La prova es va disputar amb unes condicions meteorològiques poc dures encara que amb una pista en excel·lent estat, fruit del treball desenvolupat per l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) durant els dies previs. Les GSeries BPA han començat amb un excel·lent planter de 12 vehicles en la categoria reina de 4RM (19 pilots) i altres 12 en 2RM (22 pilots), tots ells Volkswagen Golf GTi, únic vehicle admès aquest any en aquesta categoria.

En els 4x4 no hi ha aquest any els dos primers classificats de la passada temporada, Ferran Font i Marc Gutiérrez, però en canvi s'han recuperat noms importants com Ferran Naudi, Isidre Loan i Xevi Pons, que aquest any s'enfronten a alguns dels homes forts de fa un any: David Arroyo, Carlos Ezpeleta, Francesc Gutiérrez-Dani Oliveras, Gerard de la Casa-Sintu Vives, Oriol Ribalta-Francesc Rastrollo. Participació important de la família Monje, el menor dels quals, Fernando, es l'actual Campió d'Europa de Turismes.

ARROYO MOSTRA LES SEVES CARTES / En haver-se d'ajuntar la G0 (jornada d'assaig general) amb la G1, a causa que les temperatures massa benignes que vivia la zona feien perillar la integritat de la pista d'haver-se fet en dues tandes com estava previst, la tarda-nit vivia una activitat frenètica, amb assajos per als debutants, els assajos de la pròpia G1 seguits de les Sèries i les Finals. David Arroyo (Peugeot Evo II) marcava el ritme dels entrenaments amb un excel·lent registre de 50,359s, superant en aquests primers compassos a Isidre Loan (Ford RS G), Oriol Ribalta (Peugeot Evo III), Xevi Pons (Citroën C2) i Ferran Naudi (Peugeot Evo III).

Els pilots més en forma van demostrar la seva condició amb l'inici de les Sèries. En la primera, Arroyo rematava la seva excel·lent actuació imposant-se amb gran solidesa, marcant a més el millor temps de volta, la qual cosa significava que sortiria a la seva final des de la pole. Carlos Ezpeleta (Citroën C4 Evo II) acabava en una magnífica segona plaça seguit d'un extraordinari Xevi Pons (Citroën C2 Turisme G), qui al seu torn avantatjava a Fernando Monje (Citroën C4 Evo III) i Ferran Naudi (Peugeot Evo III). En les Sèries no hi participaven l'equip Rubén Gracia-Laia Sanz, en haver trencat el motor del seu Citroën en els entrenaments. En la segona Sèrie, David Arroyo no donava opció imposant-se de nou a un Pons ràpid i efectiu, sent tercer Loan, quart Ezpeleta i cinquè Naudi.

Les dues finals, amb boira, van tenir una gran emoció. Carlos Ezpeleta (Citroën) aconseguia un gran triomf en la primera d'elles, sempre per davant de Xevi Pons (Citroën), que amb un Turisme G materialitzava un magnífic resultat, sent tercer Sintu Vives (Mitsubishi). En l'última final, Arroyo arrencava molt bé i posava terra pel mig dominant la màniga amb gran autoritat fins que en l'últim gir el seu parabrisa s'entelava, sent avançat per Ferran Naudi però aguantant la 2a plaça.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT