PUBLICITAT

Els guanyadors dels 6.000 euros se'ls gastaran després del Nadal

  • Una clienta premiada va anar a una botiga i no va poder comprar perquè encara ?no tocava fer-ho'
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un empresari entra a la presentació de la campanya del novembre passat Alguna cosa es mou a Andorra, al Centre de Congressos de la capital Foto: ÀLEX LARA

Els comerciants estan a l'espera que els guanyadors dels 20 sortejos de l'última campanya Alguna cosa es mou a Andorra, puguin començar a gastar la dotació més important dels premis: 6.000 euros en compres. De fet, la presidenta de l'Associació de Comerciants i Propietaris de l'avinguda de Meritxell, Sònia Yebra, va explicar ahir que «es va donar el cas d'una senyora que va voler comprar amb la butlleta premiada, i com que ningú sabia ben bé què calia fer van trucar a Andorra Turisme». I va afegir: «Per a sorpresa del comerciant, la clienta no podia fer efectiu el premi, sinó que s'havia d'esperar a què l'avisessin». És d'aquesta manera, que Yebra i altres comerciants van descobrir com funcionava el premi, perquè «Andorra Turisme ens va anunciar finalment que els guanyadors començaran a gastar els premis passat festes».

Des d'Andorra Turisme, en canvi, la dilació entre el sorteig i el retorn dels diners al comerç o el temps en que tarden els premiats en gastar-se els 6.000 euros del premi a Andorra, s'explica pel fet que primer cal contactar cada guanyador per demanar-li quina disponibilitat té per passar el cap de setmana a Andorra, si vol fer ús del personal shopper i del cotxe i el xòfer que també van inclosos en el premi de cada sorteig. Sigui com sigui, des que la campanya es va acabar el 2 de desembre passat, «el comerç andorrà encara no ha vist arribar cap comprador premiat amb els 6.000 euros del sorteig». I és que els comerciants també esperaven que a mesura que anessin caient els premis, també s'incrementaria el volum de compres. «Estem a l'espera dels resultats i estem molt decebuts perquè no entenem que s'hagi d'esperar tant, per més que s'hagi volgut donar una aureola de luxe a la campanya» va argumentar ahir Yebra, afegint que «una vegada més demanem al Govern que necessitem campanyes més concretes i efectives, de les quals puguem percebre el retorn en l'immediat perquè, a banda d'ajudar el comerç, estem convençuts de que també ajudaria a fer una més gran divulgació de la campanya». Yebra també va destacar que «quan els premiats vindran a gastar-se els diners estarem en plena temporada de rebaixes, però també en temporada d'hivern que és quan tenim més gent».

BLACK fRIDAY / Yebra, que va reconèixer que «els comerciants necessitem el Govern per fer la promoció exterior, primer perquè aconsegueix preu i segon perquè té més mitjans que nosaltres», també es va queixar de que «no s'ens va acceptar la promoció d'un Black friday, una nit de compres com la que es fa a Nova York». El projecte que defensen els comerciants de l'avinguda de Meritxell, és permetre allargar l'horari comercial almenys fins a la mitjanit algun divendres o dissabte a l'any.

«Som conscients que no estem a Nova York i que per tant, no tindria sentit mantenir obertes les botigues tota la nit, però, el Blak friday representa entre el 25% i el 30% de la facturació de tot el novembre a Nova York» va insistir Yebra. I va concloure que «tot i que ens van dir que no els interessava tornarem a proposar la idea de cara a l'any que ve».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT