PUBLICITAT

Els triatletes Raña i Berasategui, convidats a les GSeries BPA

  • Els horaris per a la primera cita seran de matí per a les GZero, i la G1 a la tarda des de les 16.00
R.M.S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Volkswagen Golf 1 serà el protagonista aquesta edició amb exclusivitat a la categoria de dues rodes motrius Foto: ACA

Les GSeries BPA 2013 arrencaran el pròxim dissabte 29 de desembre amb la primera prova puntuable, la G1, que tindrà com a preàmbul la denominada GZero, l'assaig general de la temporada que servirà per estrenar les accions de tots els inscrits, en una temporada que manté la seva estabilitat reglamentària però que en certa forma viurà una completa reorganització a nivell esportiu. Per a la primera cita, a més, hi haurà dos convidats, tots dos vinculats al món de la triatló, Iván Raña i Virginia Berasategui.

L'Automòbil Club d'Andorra i Banca Privada d'Andorra seguiran potenciant la participació d'esportistes famosos aliens a l'esport de l'automòbil perquè amb la seva presència contribueixin a la promoció de les GSeries BPA. En aquesta primera cursa, han sol·licitat poder provar l'emoció que ofereixen les curses sobre gel dos triatletes de fama mundial, sens dubte els millors espanyols d'aquesta dura especialitat.

Iván Raña, de 32 anys, de la Coruña, és campió del món de triatló el 2002 i subcampió el 2003 i 2004, farà equip amb la basca Virginia Berasategui, de 37 anys, la millor triatleta espanyola de llarga distància i diverses vegades campiona d'Europa de llarga distància a més d'única dona espanyola que ha pujat al podi de l'Ironman de Hawai. Tots dos competiran al volant del Volkswagen Golf GTI de BPA en la competida categoria GSeries 2RM.

HORARIS DIFERENTS PER SER LA PRIMERA / Aquesta primera cursa, en estar precedida per la jornada d'assajos, té uns horaris especials amb la GZero al matí i la G1 durant la tarda-nit: Després d'un brifing a les 10.00h, hi haurà quatre tandes d'assajos corresponents a la GZero, de 10.30 fins a les 13.00. La G1 donarà inici a les 16.00 amb els entrenaments oficials (1 hora), amb la Sèrie 1 a les 17.00, la Sèrie 2 a les 19.00 i les finals a les 21.00. El lliurament de premis a les 22.20 hores tancarà la jornada.

Com el 2012 i en cada cita, els pilots de la categoria reina GSeries (4 rodes motrius) realitzaran una tanda d'entrenaments lliures per a continuació córrer dues Sèries classificatòries que puntuaran cadascuna d'elles segons el barem habitual.

Les graelles de les Finals, que òbviament també repartiran punts segons el barem, se seguiran confeccionant segons el millor temps de volta de la primera sèrie, la qual cosa en el seu conjunt implica que cada pilot hagi d'emprar-se a fons durant tot el desenvolupament de l'esdeveniment.

Reorganització en 2RM / Aquesta especialitat genuïnament andorrana prosseguirà amb la seva llegendària estabilitat reglamentària, idèntica a la passada temporada en 4 Rodes Motrius, que la integraran un màxim de 15 cotxes.

En el que afecta a les GSeries 2 (2 Rodes Motrius), la reorganització és total amb la intenció d'aconseguir a curt termini que pugui equiparar-se a la de tracció total, per la qual cosa ACA i BPA doblaran els seus esforços perquè la categoria tingui la seva pròpia identitat dins del campionat.

El reglament tècnic de la categoria se simplifica amb l'obligatorietat d'usar carrosseries de Volkswagen Golf en la seva primera versió (Mk I), vehicle tradicionalment molt nombrós en aquesta categoria. Aquest canvi permetrà equilibrar les prestacions tècniques, fomentant la igualtat i un augment de la competitivitat. Aquest model és el més veterà de la categoria però també el més adaptat a la disciplina, la qual cosa redundarà en un menor cost d'explotació, complint-se el que l'Automòbil Club d'Andorra va anunciar fa un any de crear una copa monomarca simple i assequible. Es manté el format de 2 pilots per cotxe i la inscripció limitada a 15 vehicles, amb el desenvolupament de les curses idèntic al de la categoria de 4 RM.

12 vehicles inscrits a GSeries 4 i de 14 a GSeries 2 seran els que participaran en aquesta cursa inaugural. En la categoria reina, l'absència dels dos primers classificats de 2012, Marc Gutiérrez i Ferran Font, no farà baixar per res l'interès, ja que d'aquesta manera la igualtat potenciarà una competitivitat que es mostra evident. David Arroyo (Peugeot Evo II), tercer l'any passat, surt com a favorit.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT