PUBLICITAT

Tot a punt per a l'obertura

  • El simulacre del Túnel de la Tàpia de Sant Julià valida les mesures de seguretat
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Personal del SUM atenen a suposats ferits d'un accident a la sortida del Túnel de la Tàpia, ahir Foto: ÀLEX LARA

Un simulacre d'accident a l'entrada del nou túnel de la Tàpia va servir ahir per validar les mesures de seguretat de la nova infraestructura que s'inaugura dilluns, i la coordinació i els temps de resposta dels diferents serveis d'emergència. Es va simular un xoc frontal entre dos vehicles i amb tres ferits, un amb una lesió a l'esquena, un amb una hemorràgia interna i un darrer amb una fuetada cervical. Des que es va produir l'accident, l'agent de camp del túnel va trigar un minut i mig en arribar al lloc dels fets, els Bombers van acudir en cinc minuts, mentre que el SUM va trigar onze.

En total, van necessitar 40 minuts per evacuar les tres víctimes, que es van extreure per la part del darrere del vehicle, perquè en cas d'un xoc frontal és molt possible que tinguessin lesions a l'esquena, tal com va explicar l'oficial dels Bombers, Jaume Sánchez. De la seva banda, el coordinador del comitè de túnels, Ramon Reguant, va explicar que una de les peculiaritats del nou túnel és que té tres carrils, dos de baixada i un de pujada, i que les matèries perilloses podran circular-hi lliurament sense permís previ com es va fer amb el de les Dos Valires. Una altra de les circumstàncies amb la que es podrà trobar el túnel és amb els problemes de retencions, per la qual cosa el Centre Nacional de Trànsit serà l'encarregat d'avaluar si s'ha de tancar en cas que la congestió al seu interior pugui representar un risc no assumible.

El simulacre a l'accés nord del nou vial de Sant Julià va servir per validar les mesures tècniques de la nova infraestructura, però sobretot per comprovar la coordinació entre el Centre Nacional del Trànsit i els diferents serveis que s'han d'activar, i la capacitat de resposta de cadascun d'ells. També es va posar en pràctica la necessitat de buscar alternatives d'accés al lloc dels fets per part dels serveis d'emergència, a causa del col·lapse circulatori que va generar l'accident.

El coordinador del SUM, Xavier Bertran, va explicar que es va decidir fer el simulacre a l'exterior del túnel perquè fa molt poc temps que se'n va fer un altre a l'interior d'un túnel, i perquè precisament al túnel del Pont Pla es va fer el simulacre a l'interior però en canvi l'accident més greu que hi va haver va ser a la rotonda d'accés. A més, les lesions del ferit més greu, que presentava una hemorràgia interna produïda pel cinturó de seguretat, estaven basades en un cas real recent.

El temps de resposta dels serveis d'emergència, que depèn del volum de trànsit, va estar dins dels terminis raonables, ja que des que es va produir l'accident, els Bombers van trigar 5 minuts i el SUM 11. Hi van participar una unitat de suport vital avançat, dues ambulàncies convencionals, i la desena d'efectius de Bombers de guàrdia a la caserna de Santa Coloma.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT