PUBLICITAT

L'objectiu de Camp és captar turistes d'un poder adquisitiu alt

  • La campanya del 2013 vol atraure clients amb més recursos econòmics per esquivar la crisi
  • El Brasil i la Xina es fixen com dos mercats objectius pels propers deu anys
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre de turisme i el gerent d'Andorra Turisme revisen dades del power point, ahir a la Casa de la Vall Foto: TONY LARA

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp va assegurar durant la seva compareixença ahir a la comissió legislativa d'economia que un dels objectius que s'ha fixat Andorra Turisme durant la nova temporada, que es va iniciar a principis d'aquest mes, és atraure clients d'un nivell adquisitiu elevat. D'aquesta manera es pretén compensar la reducció del nombre de visitants dels països veïns, com a conseqüència de la forta recessió econòmica. Durant el balanç del 2012 d'Andorra Turisme i els objectius previstos pel 2013, Camp va explicar que a partir d'ara l'aposta és segmentar els mercats en funció d'on es vol incidir o sobre els públics concrets als que es vol adreçar. Així passen a un segon pla les campanyes massives anuals d'aquests darrers anys i que per la present temporada s'han reduït a 4.

Turisme amb més recursos / Pel ministre «no estem a uns nivells òptims i, per tant, cal treballar en la línia de poder aconseguir que vinguin al país persones de classe mitja-alta». La República Txeca, Ucraïna i Israel figuren entre els prioritats a explotar. La campanya adreçada a aquest tipus de client vol potenciar els productes actuals d'Andorra com per exemple: el nou centre de Caldea Inúu i Weliness, Golf, Shopping de prestigi, entre d'altres, així com la creació d'esdeveniments afins al target (destinataris), la utilització de mitjans de comunicació i bases de dades d'aquest potencial client (actualment es disposa de 170.000 usuaris registrats). El turisme de salut també entraria en aquest catàleg.

NOUS MERCATS / En la línia estratègica d'Andorra Turisme es vol explotar altres mercats més llunyans, com ara el Brasil o la Xina en un termini d'uns 10 anys. Es considera que aquests països disposen de prou potencial econòmic per permetre aconseguir turistes que visitin el Principat. En el cas del mercat xinès parlem d'un país de mil milions d'habitants, amb un creixement gran i ràpid. Durant el darrer any 110.000 xinesos van visitar Espanya. Pel que fa al Brasil aquesta xifra es situa entorn als 400.000 visitants. El ministre Camp va indicar que per tal de materialitzar aquesta fita cal primer establir contactes polítics i fer un treball tècnic considerable.

MÉS TURISTES / Andorra Turisme voldria aconseguir que la present campanya, del desembre del 2012 al novembre del 2013, es tanqués amb vuit milions de visitants. A finals del novembre passat aquest percentatge es va situar sobre els 7,8 milions. Una xifra sobre dimensionada segons el ministre de turisme ja que «en aquests darrers anys s'han inclòs els fronterers, entorn als 400.000». En total són 500.000 turistes menys dels previstos per a la temporada de la que justament s'ha fet balanç.

Les accions per fer venir més turistes al país s'emmarquen dins dels eixos principals del Pla de la campanya per al 2013 en el qual destaca la creació d'una nova web d'Andorra Turisme, que podria estar activa al febrer del proper any, i que es podrà consultar en sis idiomes diferents: català, castellà, francès, anglès, rus i portuguès. El que es busca és una comunicació més directe amb el client amb una presència destacada a les xarxes socials. L'aposta és aconseguir que un 35% de la comunicació sigui a través de la xarxa d'Internet global.

Paral·lelament a les quatre grans campanyes, durant l'any es faran microcampanyes de caps de setmana o festius entre els usuaris que s'han anat registrant a la base de dades dels microsites.

INVERSIONS / L'actual Pla de comunicació i màrqueting contempla per a aquesta campanya una inversió de 4.150.000 euros en esdeveniments, un 338% més de diners respecte al 2012 que va ser de 1.230.000 euros.Aquest fort increment es deu principalment als diners que es destinaran per fer arribar al Principat l'espectacle del Cirque du Soleil ( 2,5 milions d'euros) i l'aposta per mantenir la inversió en esdeveniments esportius o culturals.

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT