PUBLICITAT

El turisme rus augmenta el 40%

  • El turoperador Natalie Tours calcula que els 12.000 visitants previstos deixaran al Principat uns 30 milions d'euros
L.F.M.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un centenar d'agents turístics russos al congrés de Natalie Tours ahir a Andorra Foto: ANA / M.C.

l'adaptació d'Andorra per acollir el turisme provinent de Rússia – guies en rus, monitors, etc.– i les bones condicions que presenta aquesta temporada d'esquí, van ser les principals causes assenyalades ahir per la directora del turoperador Natalie Tours, Natalia Vorobieva, per explicar l'increment del 40% dels visitants respecte la temporada passada.

Les previsions del principal turoperador són portar a Andorra 12.000 turistes russos, així doncs, aquest superaria per primera vegada aquesta temporada el turisme anglès –Thomas Cook en preveu 11.500. A més, segons va explicar ahir Vorobieva, parlem d'un perfil de turista de classe-mitja alta, principalment famílies que venen de vacances, i que «no busquen preus baixos, sinó una bona relació qualitat preu». De fet, segons els càlculs de Natalie Tours el turista rus es gasta 230 euros de mitjana diària. Fent els càlculs, si la mitja d'estada al Principat és de 11 dies –segons el turoperador–, els russos deixarien aquesta temporada uns 30 milions d'euros al Principat.

La directora de Natalie Tours va voler destacar que la promoció que s'esta fent des de Govern també ha contribuït a l'augment de la demanda dels turs a Andorra. El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar ahir que el rus és un mercat que es vol potenciar, com ja va dir en la presentació de la campanya d'hivern, i per aquest motiu aquest any s'han destinat a la turoperació a Rússia 360.000 euros, un 80% més que l'any anterior, i un pressupost de 80.000 euros per la campanya de publicitat directa i online. Budzaku va dir que amb les dades que presenta Natalie Tours queda demostrat que aquest mercat funciona, i que Andorra compta amb aquest turoperador per donar «notorietat a la marca».

A més, el director general de l'empresa, Joan Pascual, va afegir que esperen que aquest turisme continuï creixent els propers anys, ja que de les enquestes realitzades als seus clients, Andorra s'emporta «el grau de satisfacció més alt, i cada vegada estem tenint més repetidors».

La importància d'Andorra per al turoperador i el volum de negoci que representa, com va explicar Vorobieva, són el que ha propiciat que Natalie Tours es decidís a realitzar el seu primer congrés d'inici de temporada al Principat.

L'ELECCIÓ DEL PRAT / Un altre dels motius principals del creixement del mercat rus al Principat el va explicar Joan Pascual: «Part de l'èxit és la flexibilitat que s'ofereix al client gràcies als vuit vols setmanals a l'aeroport del Prat». Precisament és aquest un dels motius pels quals el turoperador va decidir no viatjar a Alguaire, si no seguir fent-ho a l'aeroport del Prat; l'altre és que «a més d'esquiar, el turista rus també vol tenir l'oportunitat de visitar Barcelona un o dos dies», va explicar Pascual, que va afegir que «es va prendre aquesta decisió per un tema operatiu, econòmic i de rendibilitat de vols».

UN DESTÍ PER A L'ESTIU / La voluntat d'Andorra Turisme i la de Natalie Tours és que el turisme rus creixi també de cara a la temporada d'estiu.

Pascual va explicar que l'any passat ja van començar a provar l'estada de dos dies a Andorra combinada amb els destins de platja i que va donar bons resultats. «El turisme rus d'estiu és de platja, ja s'arriba als 25.000 i passen a la costa una mitjana de 12'5 nits», segons Pascual l'objectiu és doncs que aquests pernoctin mínim una nit a Andorra. Però per aconseguir-ho també calen altres atractius, per això ja s'ha començat a vendre el turisme de natura i cultural.

En aquest sentit, Natalie Turs va celebrar l'anunci de l'arribada de Cirque du Soleil, ja que aquest pot augmentar de manera exponencial l'oferta cultural i l'interès en aquesta època de l'any, ja que «als russos els hi agrada molt aquets tipus d'espectacle i així podrem atreure més gent».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT