PUBLICITAT

Natalie Tours preveu incrementar aquest hivern els visitants russos un 40% fins als 12.000

  • Una de les apostes de l'operador i d'Andorra Turisme es potenciar les visites a l'estiu amb excursions des de Barcelona o la costa catalana que incloguin una o dues nits de pernoctació al Principat
18112012_nt1
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i els responsables de Natalie Tours i NT Incoming, Natalia Vorobieva i Joan Pascual, durant la roda de premsa del congrès de l'operador turístic. Foto: ANA/ M.C.
L'operador turístic Natalie Tours ha explicat aquest dimarts les previsions amb què treballen per aquesta temporada d'hivern. Segons les xifres exposades pels màxims responsables de la companyia, fins a 12.000 turistes russos arribaran al Principat en els propers mesos, el que suposa un increment del 40% respecte a la temporada anterior. Part de l'èxit de l'oferta de l'operador turístic és la flexibilitat de les diferents estades amb un vol diari des de setze ciutats fins a Moscou i d'allà a l'aeroport d'El Prat, com ha indicat el director general de l'agència receptora de visitants russos NT Incoming, Joan Pascual. Una de les apostes de l'operador i d'Andorra Turisme es potenciar les visites a l'estiu amb excursions des de Barcelona o la costa catalana que incloguin una o dues nits de pernoctació al Principat.
Natalie Tours celebra aquests dies per primera vegada a Andorra el seu congrés d'inici de la temporada d'esquí amb un centenar d'agents que han pogut conèixer de primera mà l'oferta del Principat. Es tracta d'un mercat que es vol potenciar, com ha reconegut el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i per a fer-ho es compta amb aquest operador turístic per donar 'notorietat de marca'. 

En aquest sentit, la directora general de Natalie Tours, Natalia Vorobieva; ha assegurat que Andorra és 'el primer i millor' destí d'esquí de la companyia perquè els permet créixer 'any rere any'. Aquesta temporada 2012-2013 esperen fer-ho en un 40% fins a arribar als 12.000 turistes russos que, de comptar amb una bona temporada de neu, podrien ascendir fins als 14.000, han exposat els responsables de l'operadora. 

Per aquest hivern s'ha programat un vol diari des de setze ciutats russes i de l'antiga URSS fins a Moscou per aterrar a l'aeroport d'El Prat. L'èxit de l'oferta es basa, segons el director general de NT Incoming, Joan Pascual, en la flexibilitat que ofereix per la disponibilitat de vols i les diferents llargades de les estades, que van des de sis fins a catorze dies. 

El temps i la muntanya d'Andorra, així com l'adaptació al mercat rus són també dos aspectes que valoren els visitants russos, ha destacat Vorobieva, així com disposar d'unes infraestructures interessants i ser atesos en el seu idioma. 

El perfil d'aquests turistes és de persones de més de 27 anys, famílies amb nens i d'un nivell econòmic mitjà-alt. 'No busquen preus baixos, sinó bona relació qualitat-preu', ha indicat la responsable de Natalie Tours. La despesa mitjana prevista per persona és de 230 euros per dia i l'estada mitjana ronda els 11 dies, segons les dades de l'operador.

Créixer a l'estiu
Un altre dels objectius de l'operador turístic i d'Andorra Turisme és créixer a l'estiu amb excursions i més pernoctacions. Pascual ha reconegut que les sortides d'un dia des de la costa o Barcelona fins a Andorra tenen poc èxit perquè es perd molt de temps en el trasllat i, per tant, treballen per programar sortides amb més nits a Andorra. Un possible atractiu seria l'oferta cultural i d'esdeveniments, on el Cirque du Soleil podria tenir un paper important segons ha admès el responsable de NT Incoming. 

Pel que fa a l'aeroport de referència, Joan Pascual ha afirmat que aterrar a Alguaire no és tan pràctic ni senzill com fer-ho a Barcelona, i tenint en compte que són sovint vols combinats d'estades a la capital catalana i escapades a Andorra s'ha apostat per incrementar els avions a Barcelona abans que crear noves línies a Lleida. De cara a properes temporades caldrà trobar avantatges econòmics i operatius per valorar l'ús d'aeroports com el d'Alguaire, ha conclòs.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT