PUBLICITAT

Un 40% més de famílies acudeixen al Banc d'aliments

  • En els primers sis mesos del 2012 s'han atès 107 unitats familiars i han augmentat les col·laboracions particulars
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Agustí Font, el ministre Camp i Antoni Miralles, durant la signatura del conveni, ahir al matí Foto: ANA / N.M.

Els usuaris del Banc d'aliments de Càritas s'han incrementat, tenint en compte el primer semestre de l'any, un 40% respecte al mateix període de l'any anterior. De fet, en els primers sis mesos de l'any s'ha atès a 107 famílies, mentre que en tot l'any passat se'n van atendre 152. L'increment de la demanda, però, es compensa gràcies a una major col·laboració de la societat, que s'està notant molt, segons va indicar ahir el president de Càritas Andorra, Agustí Font, en declaracions recollides per l'ANA. Font va explicar que els particulars «estan més conscienciats a causa de la situació de crisi», i també les empreses.

De fet, ahir al matí el Ministeri de Medi Ambient, Càritas Andorra i el centre comercial Andorra 2000 van signar un conveni de col·laboració perquè el centre comercial doni aliments que es podrien malbaratar al Banc d'aliments. Aquest conveni ja existeix amb altres tres entitats del país, que són River, Escale i Sant Eloi.

Tal com va explicar el director d'Andorra 2000, Antoni Miralles, els productes que es destinaran a aquesta causa són aquells que han rebut algun cop i la seva presentació no permet vendre'ls, o que estan en els darrers dies abans de caducar i que encara són consumibles però de difícil venda. Miralles va assegurar, però, que els productes sempre estan en perfecte estat per ser consumits.

MÉS USUARIS I COL·LABORADORS / El nou conveni se suma a l'increment de la col·laboració dels particulars, que s'ha observat durant el primer semestre de l'any. Segons el president de Càritas Andorra, aquesta major solidaritat ve donada per la situació de crisi que fa que tota la societat sigui més conscient i estigui més sensibilitzada amb les dificultats que passen algunes famílies.

En el primer semestre de l'any el Banc d'aliments ha rebut ja gairebé el mateix nombre de productes que en tot l'any passat. Mentre que al 2011 se'n van donar 36.218, en el primer semestre del 2012 ja se n'han recollit fins a 34.092.

Aquest increment de la col·laboració és el que fa possible respondre a l'augment que també s'ha detectat en el nombre d'usuaris, que ha anat creixent des de la creació del Banc d'aliments. Al 2010 es va abastir a 117 famílies, al 2011 a 152 i en només el primer semestre del 2012 ja s'ha atès a 107 famílies, que són el 40% més que en el mateix període del 2011.

Des del Ministeri de Medi Ambient s'ajuda en l'organització d'aquestes col·laboracions i convenis. A més, el ministre Francesc Camp va recordar ahir que, a banda de la vessant social d'aquests acords, també són importants pel seu caire mediambiental, ja que ajuden a reduir el malbaratament dels aliments, que és un dels objectius del ministeri. De fet, en aquesta mateixa línia s'han fet actuacions com xerrades a les escoles, la projecció d'un documental, i el càlcul del pa que es llença a les escoles, per incidir en la reducció dels residus alimentaris.

EVOLUCIÓ DELS AJUTS / El banc d'Aliments es va crear el novembre del 2009 i es va posar en marxa el febrer del 2010. Instal·lat en unes dependències de l'església del Fener d'Andorra la Vella, en un primer moment donava menjar a 10 famílies.

El desembre del 2010 el Banc d'Aliments estava atenent més de 40 famílies diariament. Segons un estudi presentat per l'entitat el juny del 2011, en el seu primer any de funcionament el banc va donar servei a un total de 117 famílies. El diagnòstic també feia constar que les famílies que recorrien a entitats com Càritas per poder sobreviure havien augmentat en un 12%. Si ho concretem en xifres absolutes, significa que 1.173 persones van ser ateses per poder cobrir les necessitats bàsiques. Així doncs les necessitats més bàsiques són les que van requerir un major augment d'atenció.

El Banc d'Aliments no és un servei que es dóna com a resposta a una demanda específica que faci una persona o una família, sinó que és una de les eines que les treballadores socials de Càritas posen a disposició d'algunes de les persones que recorren a l'ONG després d'analitzar el seu cas.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT