PUBLICITAT

Impuls per al consum intern

  • El Govern engega una campanya publicitària per incentivar als ciutadans a comprar al país
  • Els comerciants creuen que calen moltes esmenes a la proposició de llei del comerç
L.F.M.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre Jordi Cinca durant la roda de premsa d'ahir Foto: ANA / MARTA TORT

«Moltes vegades ens oblidem que els de casa tenen la mateixa oferta de preu i qualitat. Els que som d'aquí, comprem aquí». Aquest és l'objectiu que vol aconseguir el Govern amb la campanya Tots hi sumem, i que ahir va presentar el ministre portaveu Jordi Cinca en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.

Aquesta iniciativa, promoguda pel Ministeri d'Economia i destinada al consumidor local, costarà 15.000 euros i començarà demà, amb diversos anuncis publicitaris a la premsa del país. La imatge l'han fet els propis serveis de l'administració.

La campanya doncs és una iniciativa governamental de la qual els comerciants en desconeixien la existència i no se'n van assabentar fins ahir. Tant Antoni Miralles, vocal de la FACA, com Joan Arderiu, president de la PIME, van dir que no podien valorar la campanya perquè encara no n'havien estat informats. Per altra banda, també van comentar que no hi ha prevista cap mena de promoció ni acció per participar en aquesta campanya de reactivació del consum intern.

 

UNA CAMPANYA PER A TOT L'ANY / Cinca va reconèixer que «som molt curosos» per comunicar i vendre Andorra més enllà de «les nostres fronteres», és a dir, en campanyes destinades per als turistes i els consumidors de fora, i que « moltes vegades els de casa ens oblidem que tenim una oferta molt variada i puntera».

Sota l'eslògan genèric Tots hi sumem hi ha dues línies temàtiques, Compra a Andorra i Regala Andorra, aquest segon, més destinat a la campanya nadalenca. Tot i així, Cinva va explicar que la intenció és donar-li continuïtat al llarg de l'any readaptant-la, sempre sota el mateix eslògan i sense que coincideixi amb les d'Andorra Turisme que tinguin «un contingut més genèric i que també tenen en compte el consumidor local». Com a exemple Cinca va posar la de tardor, Alguna cosa es mou a Andorra, en la qual «un 27% de les butlletes van ser de persones residents al país».

CRITICA A LA LLEI DEL COMERÇ / Els representants de les diverses associacions de comerciants del país es van reunir al llarg de la jornada d'ahir amb els grups parlamentàris per avaluar la proposició de llei del comerç presentada pel PS, la llei de la competència i la del consumidor.

Pel que fa a la primera, diversos comerciants van comentar a aquets rotatiu la seva preocupació en front a una llei a la qual «li calen moltes esmenes», però no van voler donar més detalls ja que primer han de posar-se d'acord, i és «difícil amb tanta gent i tants interessos».

Ahir també va ser el dia en el qual el ministre de Turisme, Francesc Camp, va posar sobre la taula els detalls de l'arribada de Cirque du Soleil, ara toca que els comerciants decideixin com hi participaran.

Finalment, queda com a tema pendent el període de rebaixes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT