PUBLICITAT

Pendents de la renovació

  • La concessió del circuit del Comú d'Encamp a l'ACA caduca al novembre de 2013, i l'Andros espera
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Una vegada finalitzi el Trofeu Andros a Andorra –es disputa el pròxim divendres 14 i dissabte 15, en la 18a edició que acull el Grandvalira Circuit–, hauran de seure a parlar dels pròxims anys tant l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) com Max Mamers, propietari de l'empresa promotora, Max Mamers Organisation (2MO). Sobre la taula, què fer en el futur, si Andorra rebrà o no aquest campionat de vehicles sobre gel. Però també hi haurà dubtes, perquè l'ACA no podrà donar el seu consentiment fins que no conegui què serà de la gestió que, de moment, el Comú d'Encamp, que és el propietari, delega en ells. El contracte entre el comú encampadà i l'ACA caduca el pròxim novembre de 2013, quan l'Andros arriba al Principat, habitualment, al desembre just després del pont de la Puríssima. Així, doncs, l'Andros de 2013 no està assegurat.

Des de 2003, amb l'anterior Junta directiva de Ramon Roca, l'ACA té la concessió sobre el Grandvalira Circuit. El passat estiu, l'Automòbil Club va fer arribar al comú el dossier habitual per explicar el funcionament i resultats de la gestió de la instal·lació, i fonamentalment destacant la referència internacional en hivern –Andros especialment–, a més dels 100 dies anuals d'ús de la pista.

En 2005 hi va haver la pròrroga del contracte fins el 2013, i ja sota la junta de Josep Maria Cases, es va apostar per recuperar la instal·lació, que va estar al 2004 totalment abandonada. Ara és quan l'ACA reivindica el seu paper com a revitalitzador del circuit, tot i que l'última paraula la té el Comú d'Encamp. Consultat en aquest sentit per aquest rotatiu, el cònsol major, Jordi Mas, va dir que «no hi ha res decidit perquè encara queda un any», tot i que des de l'ACA es pretén que, a la primavera, sigui quan seguin a estudiar la situació. A més, s'hi afegeix que a l'ACA la junta directiva canviarà al març, quan hi ha previstes les eleccions i la junta de Cases, que ja ha fet un segon mandat, no seguirà.

ELS EQUIPS ARRIBEN DEMÀ / L'activitat de l'Andros al Grandvalira Circuit comença avui amb l'arribada dels camions amb les diferents sales –zona VIP, sales de premsa, organització, cronometratge...– que es despleguen per les zones adjacents a la pista. Però els protagonistes, que són els bòlids i els equips, ho faran demà, per anar instal·lant-se als paddocks. No hi haurà cap entrenament ni reconeixement del traçat –la normativa de l'Andros ho prohibeix–, així que els primers moviments dels pilots a la pista serà ja divendres.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT