PUBLICITAT

L'home-orquestra d'Ordino Studios

  • L'osonenc Òscar Araujo posa la banda sonora d'?Stargate', el primer videojoc amb ADN andorrà
A. L.
ORDINO

Periodic
El compositor català instal·lat a la Massana, en una imatge promocional Foto: EL PERIÒDIC

Encara no fa ni mig any que es va instal·lar a la Massana. És un dels fitxatges d'Ordino Studios per convertir en realitat aquesta aposta empresarial absolutament marciana: per començar, ja ho saben, la primera entrega del videojoc inspirat en Stargate. Hi treballen des de principis d'any una vintena de professionals –programadors, animadors, especialistes en 3D, màrketing i producció– i l'osonenc Òscar Araujo (Vic, 1978) s'hi encarregarà de la banda sonora, inclosos els efectes de so.

Potser no els digui gaire cosa, aquest nom, però Araujo és el responsable de la banda sonora d'El Cid, la leyenda, la primera pel·lícula d'animació espanyola concebuda per competir en la lliga de les grans superproduccions internacionals. Araujo hi va anar a espetegar quasi per casualitat, després de foguejar-se en el món de la publicitat. Quan li van arribar veus que s'estava gestant El Cid, hi va enviar unes mostres de so, i el mateix dia s'incorporava al projecte: «Vaig encertar de ple en la sonoritat que buscaven», diu. Després d'allò ha repetit al cine –Gisaku, Aparecidos, Carne de Neón– però on s'ha fet un nom i una sòlida posició internacional és en el camp del videojoc: seva és la sonorització de les tres últimes entregues de Castlevania: Lord of Shadow, el megaclàssic de Konami i pioner dels jocs de vampirs. La temporada passada, l'Associació internacional de crítics de cine el va reconèixer amb el primer a la millor banda sonora en la categoria de videojoc. També són seus els sorolls de Jericho i Blade. Res d'estrany si es té en compte que ell ve de Call of Duty, Kill Zone i Gears of War.

Araujo ha trobat en aquest camp relativament nou el lloc on explotar –diu– la seva dèria simfònica: «El pressupost per a efectes de so d'un capítol de Castlevania pot pujar a 700.000 euros, superior a la majoria de pel·lícules que es roden a Espanya». No és el primer, adverteix: compositors de cine consagradíssims com Hans Ziummer (El rey León) ja han tastat el videjoc per les enormes possibilitats que ofereix. Així que pensa en gros i treballa en gros: al juliol va dirigir a Cheste un exèrcit de 237 músics per a la gravació del teaser del videojoc. Una fita que està a punt d'entrar en el llibre Guinnes; i l'objectiu per a la pròxima entrega és arribar al mig miler de músics. ¿Els seus mestres? John Williams (Star Wars), JohnBarry (Cotton Club) i Jerry Goldsmith (Star Trek). Quasi res.

Araujo diu que a Ordino Studios hi ha trobat un equip jove, entusiasta i que treballa amb estàndars nord-americans, sense interferències ni condicionants: un lloc ideal per crear, sosté. Li deu anar bé, perquè a més d'Stargate i per compte propi, el compositor –que també és fotògraf– té entre cella i cella el seu primer llargmetratge: es titula Leo, com el cargol bover que la protagonitza. Una mena de Bichos però amb imatge real en què els personatges són animals del bosc, amb Leo intentant descobrir amb l'ajuda de la tortuga Sam quin va ser el cataclisme que va acabar amb la raça humana. El teaser ja està rodat –a Ordino Studios, per cert. Compta amb la complicitat de Begoña Alonso, exproductora executiva de Filmax, per acabar de lligar els sis milions d'euros del pressupost, i el rodatge –parcialment en terra andorrana, promet– s'allargaria tres anys. Ambició no li'n falta això està clar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT