PUBLICITAT

L'esquí mira a França

  • El Govern aparca al veí del sud i buscarà nous visitants de classe mitja o alta al país del nord
  • S'invertirà a Rússia i al Regne Unit amb promocions virals a Internet i les xarxes socials
LUIS GARRIDO
ESCALDES-ENGORDANY

Tornar a focalitzar on toca. A la neu. La temporada d'hivern està a punt de començar, i el Ministeri de Turisme ho té tot a punt per a una nova campanya a la que es dedicaran més recursos i on s'atacarà directament al client francès. Tot per assolir l'objectiu principal d'una pujada de visitants d'un 1,3% en tota la campanya que arrencarà el proper dissabte.

Si es caracteritza per algun fet nou aquesta campanya, aquest és l'intent per cridar als turistes francesos i als nous mercats. En contraposició al mercat espanyol, que queda en un lloc menor, tal i com va fer latent el ministre Francesc Camp. Fins i tot va recordar que el país del sud està en crisi i que el 30% de la seva població és «de classe baixa». I que el que interessa són els esquiadors del nord, «que són d'una classe social mig o alta i tenen més diners que altres».

Aquesta mirada a França ja es va produir a la campanya d'estiu, amb el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, als comandaments de l'estratègia turística. En aquest moment, «per a la temporada més important» segons el titular de Turisme, el país gal encapçala la despesa en promoció turística. El total que es gastarà el país, incloent la despesa en touroperadors, serà de 3,42 milions d'euros. I d'aquests, 2,3 són per a la promoció d'Andorra als països veïns. Bastant més que als anys anteriors, on no s'arribava als dos milions.

2,3 milions en promoció / D'aquests 2,3, prop de la meitat es destinarà a la promoció del país a França. 1,1 milions s'invertiran en atreure turistes del veí del sud. Bastant més que a Espanya, si bé la majoria de visitants encara procedeixen del sud, on es gastaran uns 850.000 euros. Portugal serà el tercer país en discòrdia, amb dos centenars de milers.

A més, hi ha una novetat important. L'aportació de 160.000 euros al mercat anglès i al rus. 80.000 a cada un. Tot i que en aquest cas, no serà amb mitjans de comunicació tradicionals i espots a les televisions, els diaris i la ràdio. Sinó que serà en forma de màrqueting online, amb propostes pensades per millorar el boca a boca i la promoció viral a les xarxes socials.

El gerent d'Andorra turisme va reconèixer que la campanya surt «cara». I que aquests diners són més que anys anteriors. Segons ell, degut a l'aportació destinada als nous mercats, com són Rússia i el Regne Unit. Però si bé es destinaran aquests 180.000 euros, l'augment continua siguent fort, ja que la diferència entre l'any passat i l'actual és de 320.000 euros en total.

En aquesta despesa s'inclou també el canvi d'imatge pel que ha apostat el Govern. Amb la contractació de l'agència publicitària internacional Bassat Ogilvy, establerta a Barcelona. Aquesta aporta una nova campanya centrada en el blanc de la neu.

Si bé la despesa en touroperadors clàsics escala cap als 1,12 milions d'euros, Budzaku va explicar que estan focalitzant més en canals relacionats amb les xarxes socials i Internet. I amb l'intenció d'assolir un augment d'un 1,3% de visitants. Si bé el ministre Camp no va voler parlar de facturació. Amb les polítiques d'atracció, prefereix no dir paraula sobre si pensen acabar la campanya en positiu.

D'altra banda, el canvi d'imatge de la campanya d'hivern va estar ben rebut pels hotelers. Segons el portaveu de la Unió Hotelera d'Andorra, Oscar Julián, es nota un desenvolupament molt important respecte a altres creativitats i dóna peu a què es pugui prolongar en el temps. Julián va coincidir amb la necessitat de fixar objectius conservadors per la situació complexa dels països veïns, però va considerar que els objectius es poden assolir amb «certa comoditat».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT