PUBLICITAT

El telefèric al Pic de Carroi està pendent del Patapou

  • Doppelmayr indica que la iniciativa depèn de la capital i la Massana
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Doppelmayr, l'empresa dedicada al transport per cable que ahir va celebrar els seus 15 anys al país, està pendent de tirar endavant el projecte del telefèric del Pic de Carroi en funció de si l'heliport nacional s'acaba construint al Roc de Patapou.

El director general de Doppelmayr a Andorra, Julien Croses, va indicar que la iniciativa depèn de la voluntat del Govern i dels comuns d'Andorra la Vella i la Massana, i de si aquests darrers convoquen un concurs.

La cònsol major de la capital, Rosa Ferrer, i el cònsol de la Massana, David Baró, van mostrar el seu interès en el projecte, en el qual estan treballant des de fa uns mesos juntament amb la companyia, però van assenyalar el problema de l'heliport, ja que seria «un risc afegit que hi hagi cables a la muntanya en una zona de sobrevol d'helicòpters».

El projecte del telefèric del Pic de Carroi, que connectaria Andorra la Vella amb l'estació de Pal, compta amb el suport dels comuns d'Andorra la Vella i la Massana, que hi estan treballant «per posar fil a l'agulla i fer-lo avançar», tal com va dir el cònsol massanenc, David Baró, que va afegir que s'han fet diverses reunions entre les tres parts (els dos comuns i Doppelmayr) i que properament hi ha prevista una altra trobada «per anar avançant».

Baró va assegurar que coneixen molt bé el projecte i la seva viabilitat, i que tindria dues fases: una primera que connectaria la capital amb el Pic del Carroi, i una segona que l'enllaçaria fins a l'estació de Pal.

Ferrer va assegurar que si bé en altres mandats havien descartat el projecte, l'actual equip comunal el veu amb bons ulls perquè suposaria «un atractiu turístic de qualitat i posar Andorra la Vella a peu de pistes, tenint en compte que està demostrat que com més entrades té un domini, més afluència». Tant Ferrer com Baró consideren que pot ser una realitat durant l'actual mandat comunal

Però el principal problema del projecte és l'adjudicació de l'heliport nacional al Roc de Patapou. La cònsol d'Andorra la Vella va assegurar que aquesta decisió «acabaria malmetent tot el projecte» i que per això estan a l'expectativa. Els cònsols no saben si els dos projectes són incompatibles, però en tot cas, «s'han vist accidents en altres parts del món en llocs amb helicòpters i telefèrics» i per tant «hi ha un risc afegit».

Capital privat  / La inversió es faria amb capital privat, que posaria l'empresa Doppelmayr, que ahir va celebrar els seus 15 anys de presència a Andorra, on ha construït fins a 19 ginys mecànics, entre ells el Funicamp, el telefèric d'Arinsal o el telecabina de la Massana, tal com va destacar el seu director general, Julien Croses, i el seu president, Ventura Espot, informa l'ANA.

Croses i Espot, que van recordar que la iniciativa es va presentar el 2006, van dir que de moment el telefèric del Pic de Carroi és un projecte, ja que estan a l'espera de la decisió del Govern i els dos comuns, i de si aquests darrers convoquen un concurs públic. Espot va afegir que seria una iniciativa molt beneficiosa perquè convertiria les parròquies centrals en peu de pista «sempre i quan s'enllaci amb Pal», i que tenen «molta feina avançada». Pel que fa al projecte de l'heliport nacional, Croses va assegurar que tenen confiança en les institucions públiques, i es va mostrar convençut que trobaran «la millor decisió d'on es pot ubicar l'heliport».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT