PUBLICITAT

3,4 milions d'inversió per la campanya d'hivern

  • El pressupost destinat és d'un milió més que al 2011
  • Els objectius es centren en el mercat francès i internacional, reduïnt l'espanyol
Andorra Turisme ha optat per canviar enguany d'agència publicitària per millorar la creativitat de la campanya d'hivern i internacionalitzar la comunicació d'Andorra, segons ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp. Amb la neu com a element de promoció principal però reforçant la resta d'activitats que ofereix el país, la nova campanya apel·la a les emocions perquè cada visitant creï Una història que comença en blanc. En total s'invertiran 3,4 milions d'euros, el que suposa gairebé un milió més que fa dos anys i prop de 400.000 euros més que el 2012, ja que la campanya serà més llarga començant aquest 26 de novembre i fins al març, ha indicat Camp. A més, l'objectiu fixat és també bastant menys ambiciós que en les darreres campanyes pel context econòmic dels països veïns i mundial. Així, esperen assolir un creixement d'un 1,3% del nombre de visitants, sobretot per l'afluència de turistes i excursionistes de fora d'Espanya.

l ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, han presentat aquest dimarts la campanya turística d'hivern als cinemes d'Illa Carlemany. En total s'invertiran 3.427.500 euros, dels quals 2,3 milions serviran per a la comunicació directa amb el consumidor final i 1.127.500 euros s'adreçaran a la contractació d'operadors turístics. 

Dins d'aquest primer aspecte s'inclou la campanya publicitària ideada en aquesta ocasió per l'agència Bassat Ogilvy. El canvi es deu, segons ha explicat el ministre, a que calia internacionalitzar la comunicació d'Andorra i per fer 'unsalt creatiu'. La proposta se centra en la polisèmia d'una història en blanc, posicionant-se clarament com una destinació de neu, però també fent referència a totes les coses que es poden fer a Andorra, com ha explicat el director creatiu de l'agència, Camil Roca. 'Andorra és una història que comença en blanc', ha afegit, perquè 'et poden passar multitud d'històries'. 

Amb aquesta campanya, segons Camp, es compleixen els objectius de comunicació i creativitat. A més, ha destacat l'adaptabilitat del concepte a diferents formats i suports de comunicació i a diferents idiomes sense que es perdi l'essència. 

De moment, el contracte amb Bassat Ogilvy s'ha fet per aquesta campanya, encara que es pot mantenir per a tot l'any vinent si el resultat és positiu, segons ha avançat el ministre.

Pel que fa als objectius, no s'ha volgut establir el retorn econòmic fins a disposar de dades més fiables però s'ha fixat un creixement de l'1,3% del nombre de visitants, que es donaria per un increment del 3% dels francesos i d'un 5% dels turistes d'altres nacionalitats, mentre que amb els espanyols s'aspira a poder-se mantenir. Es tracta de fites 'més prudents', ha reconegut Camp, tenint en compte la situació econòmica dels països veïns. 

El microsite de www.vineaandorra.com també incorpora novetats, com la potenciació de tres ofertes clares: hotel amb forfet a Vallnord, hotel amb forfet de Grandvalira i hotel amb alguna altra activitat de lleure. 

També s'ha volgut fer participar als clients en la campanya i aquests podran transmetre els seus desitjos o propostes d'experiències que vulguin realitzar per participar en un concurs que els pot permetre fer-la realitat. Un cop s'hagin recollit diverses idees, ha indicat Budzaku, en un mes o 45 dies es triaran les més originals perquè puguin protagonitzar la història que comença en blanc.  

Camp confirma la visita del Cirque du Soleil a diversos emplaçaments
El ministre de Turisme, Francesc Camp, també ha confirmat aquest dimarts la visita d'un equip del Cirque du Soleil al Principat fa un parell de setmanes. 'Han visitat emplaçaments urbans i d'altres més a prop de la natura', ha afirmat el ministre. Es tracta de zones d'aparcament tant al centre com al peu de les estacions d'esquí, entre altres.

A finals d'any, ha recordat, decidiran la ubicació i la proposta creativa que proposen per poder signar el contracte i portar l'espectacle al juliol o l'agost.


Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT