PUBLICITAT

Les estacions aposten per nous motors de reserves on-line

  • L'objectiu de Grandvalira i Vallnord és recuperar el nivell de vendes de la campanya 2010-2011
ÈLIA ORTS GARRI
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Tarré, Rotés i Rafel, presenten, ahir, la temporada d'esquí Foto: ANA / MARTA TORT

Grandvalira ha estrenat nova pàgina web per «potenciar la venda on-line». Similarment, Vallnord ha canviat el motor de reserves. Totes dues plataformes persegueixen fer «més fàcil» la reserva i compra de serveis a través de la pàgina web. Així ho van explicar els responsables de la promoció de les estacions, Núria Tarré com a directora general de Grandvalira-Nevasa i Martí Rafel com a director general de Vallnord. Aquestes renovades eines han de contribuir a l'objectiu que s'han marcat ambdues estacions de recuperar el nivell de facturació de dues temporades enrere, la 2010-2011.

Segons van defensar els dos directors generals, els nous motors de reserva faciliten a l'usuari la compra on-line. Aquesta plataforma és «clau», segons Rafel, que va explicar que en el cas de Vallnord, integra tots els serveis que ofereix l'estació i permet al client «organitzar-se les vacances a mida de manera senzilla, amb pocs clics». Des de la pàgina web de Grandvalira també es podran fer reserves de tots els serveis, segons va explicar Tarré.

Aquestes eines han de facilitar l'assoliment de l'objectiu que s'han marcat ambdues estacions: recuperar el nivell de vendes de la temporada 2010-2011. Això és un creixement d'entre el 6% i el 8% en relació a les dades de l'any passat. La temporada que es pren de referència es va tancar amb 2,2 milions de dies d'esquí venuts –755.000 a Vallnord i 1,5 milions a Grandvalira.

Les xarxes socials també han d'ajudar a assolir l'objectiu. Així s'explica l'aposta de Vallnord per ampliar el servei wifi a altres zones del domini. Rafel va defensar que els usuaris, disposant d'aquest servei, s'erigeixen en «ambaixadors i promotors» de l'estació, doncs comparteixen al moment la bona experiència que hi viuen amb amics i companys a través de les xarxes socials, contribueixen a «l'expansió del nostre missatge, de la nostra destinació».

¿HI HAURÀ NEU? / Les estacions també hi són presents per elles mateixes en aquestes xarxes, que els han de servir per comunicar-se amb els clients. A més, la massa de seguidors es tradueix en opcions de venda, tal i com va assenyalar el responsable de Vallnord, que va exposar que al mes d'agost es van vendre el 50% dels forfets de temporada, i la promoció es va fer només a través d'internet i per les xarxes socials. «L'objectiu comú és que vinguin esquiadors, convèncer-los que aquí hi ha neu», manifestava la directora general de Grandvalira-Nevasa, que més tard afegia que el que ha de canviar en comparació l'any passat, i el que «és important, és que quan hi hagi neu tothom ho sàpiga». En aquest sentit, el nou portal web de Grandvalira informa al moment de la meteorologia i es permet veure l'estat de les pistes a través d'una xarxa de webcams. Perseguint aquest mateix objectiu, Vallnord ha llançat una sèrie de vídeos titulada Smile Sofa, una «excusa» per ensenyar l'entorn.

Però a la pregunta de si hi haurà neu o no, la resposta és sí. El 60% de les pistes tenen la innivació garantida mitjançant canons de neu, que ja han començat, encara que no a ple rendiment. Si bé és cert que hi ha el dubte de poder obrir les pistes l'1 de desembre com s'ha anunciat, les previsions meteorològiques apunten a un descens de les temperatures a finals d'aquesta setmana, que ha de permetre posar en marxa la xarxa d'innivació artificial a un major rendiment. A més, també es preveuen nevades per a principis del mes que ve, tot i que són previsions que s'han d'agafar amb «molta prudència».

La qüestió de la innivació artificial centra bona part de les inversions de les estacions. Se n'han instal·lat de nous, i d'altres s'han canviat per uns amb major eficiència energètica. Segons van defensar tant Rafel com Tarré, l'argument de la capacitat innivadora del país té molt d'atractiu, doncs són pocs els territoris que ofereixin la garantia de tenir neu a un 60% del domini.

OFERTA PER A TOTHOM / Les altres novetats que presenten Grandvalira i Vallnord aquesta temporada es dirigeixen a ampliar l'oferta per donar resposta als diferents segments del mercat. A part de millores en snowparks pensant en els joves –Grandvalira disposarà de la línia més llarga de mòduls dels Pirineus, segons va exposar Tarré– i una nova zona de jocs per a les famílies al sector de Pal de Vallnord, tots dos sectors han insistit en una ampliació dels serveis de restauració, per donar respostes a tothom, des del que vol fer pícnic, al més sibarita, i «per a totes les butxaques», tal com va remarcar Tarré.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT