PUBLICITAT

Els esquiadors són fans de Vallnord

  • L'estació és la tercera d'Europa amb més seguidors a Facebook
LAIA F.MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge de la pàgina de Facebook de Vallnord. Foto: EL PERIÒDIC

Vallnord vol esquiar ja i els seus seguidors també amb el hashtag #vullesquiarja. I mentre esperen la neu, les xarxes socials no s'aturen. Amb més de 87.800 fans al Facebook, és la tercera estació en el rànquing europeu i la número u de les estacions dels Pirineus.

Dins de la seva campanya publicitària, el domini esquiable considera les xarxes socials eines molt importants per diversos motius: «en primer lloc, perquè les persones que ens segueixen ho fan voluntàriament, i això vol dir que estan receptives a qualsevol missatge que llancem, cosa que dóna més garantia d'èxit i viralitat», explicava Anna Jiménez, responsable de comunicació i premsa de Vallnord. En segon lloc, «les xarxes socials també ens permeten tenir contacte directe amb els nostres clients»; la ràpida interacció que proporcionen aquestes eines dóna a les empreses la possibilitat de ser més properes, i no només per oferir la informació que volen als clients, sinó també la que ells necessiten: «responem els dubtes, rebem crítiques i suggeriments, creem concursos i promocions i comuniquem ofertes, productes o esdeveniments». No tan sols és una qüestió de feedback i rapidesa, hi ha un altre punt clau: l'accessibilitat.«Les xarxes socials han apropat Vallnord als clients siguin on siguin, doncs a través de fotos, vídeos i informació saben diàriament quina és la situació que tenim a les nostres pistes».

De totes les xarxes que existeixen actualment, la més important per Vallnord, «per nombre de seguidors i perquè és considerada la més utilitzada» és Facebook i la segueixen Twitter i Youtube

Enfortir la marca

Un dels dubtes que es presenten davant de les accions que es realitzen a les xarxes socials és quins resultats pràctics tenen, i si el nombre d'usuaris i de seguidors es correspon a un creixement de clients. En aquest sentit, aquesta relació és difícil de dir per qualsevol empresa, sobretot perquè és una manera de comunicar-se nova, en creixement i en constant evolució, ara bé «el que sí és cert és que les accions que fem a les xarxes socials fan que la nostra marca sigui més forta i coneguda i et permeten crear una identitat i una forma de fer. La viralitat que tenen les xarxes socials ens fan arribar a públic que fins ara no ens coneixia». Així doncs, això ja és un èxit. «Abans un client potencial havia de veure el teu anunci a un diari o passar per un lloc determinat i veure la teva tanca de publicitat. Avui dia, des del seu ordinador a casa, ja pot arribar a nosaltres».

Segons les dades proporcionades pel domini esquiable, el perfil d'usuari de la pàgina de Facebook de Vallnord és majoritàriament els nois entre 13 i 24 anys d'Espanya i Portugal. Però, què consulten o per què segueixen els usuaris a Vallnord? «A aquestes alçades de la temporada, se'ns demana sobretot informació: quan obrim, preus del forfet, previsions meteorològiques… Però, sens dubte, els continguts que tenen més interacció són els àlbums de fotos o vídeos de nevades».

Per altra banda, l'estació no només és de les pioneres en explotar totes les possibilitats d'aquests nous canals de comunicació, també ho és en proporcionar l'accés als seus clients: Vallnord l'any passat ja tenia wifi als tres sectors i aquest any amplien la cobertura i es reforça la capacitat. La temporada anterior a Arcalís, on hi ha wifi a qualsevol punt de la estació, fins i tot a un telecadira, i van arribar a tenir més de 1.000 usuaris connectats alhora. «Avui dia és un servei que s'ha de donar. Els nostres clients volen estar connectats. Llegir un mail de feina, compartir una foto o un vídeo esquiant via Facebook, Whatsapp o Twitter, fer un comentari…».

La campanya Smile Sofa

Com transmetre als clients d'una manera divertida i dinàmica l'evolució de les pistes perquè aquests vegin la neu i tinguis ganes d'esquiar? Vallnord ha trobat la resposta: Smile Sofa.

«Hi dediquem moltes hores al dia a les xarxes socials i vas veient, en cada moment, quina és la tendència o el que més et demana la gent. En aquests mesos previs, la demanda principal és quan obrim pistes i quan arriben les primeres nevades». Per aconseguir donar resposta a aquesta demanda va sorgir la idea de, mitjançant un sofà, ubicat a la Coma d'Arcalís, mostrar com evoluciona l'entorn i, mitjançant la presència de diferents personatges, anar responent les consultes de la gent.

«Per exemple, en el darrer vídeo convidem l'Enric Agud, meteoròleg de TVC, que explica quines són les previsions de neu de la temporada. Vam tenir el Sisquet de Cal Sinquede, que deia quina era la teoria del pagès. I, fins i tot, hem fet algun vídeo més distés com el de l'Emma amb el quiero esquiar ya». També hi ha participat Cédric Gracia, «que ens ha servit per entrar al mercat francès i arribar a un públic de parla francesa».

Ara que el país comença a donar veu a les noves tecnologies a través de la Iniciativa Actúa, Vallnord és un exemple a seguir de com enfocar un pla de Social Media i aprofitar els avantatges que ofereixen les xarxes socials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT