PUBLICITAT

Al març es farà el marcatge de descens a la nova pista Àliga

  • Demà finalitzen les obres de la primera fase a l'espera de què nevi i s'iniciï la segona al juny amb les xarxes
RAFA MORA
CANILLO

Periodic
Enric Barbier dibuixa amb el seu gest el pendent de la pista Àliga, observada per Raméntol i Pujol, ahir Foto: TONY LARA

Els treballs de la primera fase de la pista Àliga per acollir proves de supergegant i descens, acaben demà. A partir d'aquí, el moviment de terres i màquines, els dissenys de murs i revolts, donen el relleu a la neu, a l'espera de què caigui del cel. Ensisa ha aconseguit durant els últims mesos de feina una pista de 2.900m de llarg, entre 50 i 60m d'ample, i un desnivell de 772m. La intenció és rebre el supergegant de la pròxima temporada en competició continental. Prova de foc per una pista que pretén acollir un descens de la Copa del Món femenina, i que tot i ser «justa» per a la masculina, no es descarta res, segons va dir ahir el president de la FAE, Albert Coma: «Es pot fer una excepció». El pròxim treball serà al març, quan un tècnic de la FIS es desplaci a Andorra per fer el marcatge de descens. Serà aquest el següent pas, encara no definitiu, però sí una referència per als següents treballs ja que quedarà marcat i identificat per GPS.

Mentre no nevi, poca cosa més es podrà fer a la pista. Ara s'ha d'esperar l'or blanc perquè es pugui comprovar in situ i amb esquís el treball fet sobre la terra verge. El milió i mig d'euros que ha costat la primera fase esperarà ara per al pròxim estiu de 2013 el següent milió i mig. Tres milions d'euros en total per una pista que aspira a tot. «Tenir una pista de descens era un repte que teníem al país», va dir ahir Conrad Blanch, director general de Grandvalira-Ensisa.

Quan estigui fet el marcatge, el pas següent serà posar les tanques de protecció. Fins a cinc en alguns trams, degut a la perillositat i a la normativa. Després arribarà una aturada per la cria del gall de bosc, i quan passi, a mitjans d'agost es reprendran els treballs per tenir la pista enllestida, segons va dir ahir Enric Barbier, director tècnic d'Ensisa, «a l'octubre, quan tot hauria d'estar acabar». Així, en febrer de 2014 s'acollirà el supergegant de la Copa d'Europa femenina.

Per altra part, tots aquests treballs fets fins ara permetran un ús comercial de la pista Àliga i les adjacents sense problemes. El túnel que travessa l'Àliga per sota ja està finalitzat (85m de llarg, 7m d'alçada sumant un metre de neu, tot amb espai suficient perquè passi una màquina trepirjaneu). Com a futura obra, resta augmentar en alçada la sortida (entre 12 i 15 metres) perquè sigui un inici més ràpid.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT