PUBLICITAT

30% menys de circulació

  • Diàriament hi circulen de mitjana 3.559 vehicles, cinc cotxes cada dos minuts
  • Al llarg de tres mesos hi han passat 393 transports de mercaderies perilloses
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Fa tres mesos de l'obertura del Túnel de les Dos Valires, i, segons les dades proporcionades per Mobilitat, en aquest període la mitjana de vehicles que hi passa diàriament és de 3.559 vehicles, un 30% menys del previst. Es calculava que hi passarien uns 5.000 vehicles al dia, 2.500 en cada sentit de la marxa. Per davant de turistes i ciutadans, el túnel es va erigir pensant en el pas de vehicles que transporten mercaderies perilloses. En aquest sentit, des del mes d'agost i fins el 31 d'octubre hi han passat 393 transports de mercaderies perilloses, uns 4 al dia.

Tot i que de moment el balanç dels primers tres mesos no arriba a complir les previsions, el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, ja va dir el dia de la inauguració que serà l'anàlisi a llarg termini el que determinarà si el Dos Valires era una necessitat pel país, i cal tenir en compte que només parlem del balanç dels primers tres mesos i que la temporada d'hivern, en la qual augmenta el volum de trànsit, encara no ha arribat.

148 VEHICLES L'HORA / El túnel està pensat per descongestionar el trànsit a la capital i a Escaldes-Engordany, sobretot amb la vista posada en la temporada d'esquí. De moment les dades indiquen que, entre turismes i transports de matèries perilloses, van circular pel túnel un total de 327.448 vehicles, és a dir, gairebé 148 vehicles l'hora, cinc vehicles cada dos minuts. Pel que fa a la circulació de turismes, en tres mesos n'hi han passat 327.055: 170.410 en sentit de la Massana a Encamp i 156.645 d'Encamp a la Massana. En quant al transport de mercaderies perilloses, el sentit més utilitzat és el d'Encamp a la Massana, amb 240 vehicles, mentre que només 153 vehicles hi han circulat en sentit contrari.

TRES ANYS DE LA TRAGÈDIA / El passat dimarts dia 7 va fer tres anys del tràgic esfondrament que va acabar amb la vida de set treballadors de la construcció. El pont de Lisboa, a la sortida de la infraestructura a la boca de la Massana, de connexió amb la CG3, va rebre aquest nom en homenatge als treballadors que van perdre la vida i així queda a la memòria de tots els ciutadans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT