PUBLICITAT

Un repte per al COEX

  • Les característiques singulars dels accessos al Dos Valires poden presentar complicacions en cas de nevades
  • El parc mòbil de viabilitat hivernal adquireix nou material per fer-hi front
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Un dels reptes d'aquesta temporada d'hivern per a l'equip de treta de neu seran els accessos al túnel de les Dos Valires, ja que si bé la nova infraestructura pot facilitar la col·laboració entre els equips de les dues valls, les característiques singulars dels accessos poden presentar complicacions en cas de nevades. Així ho va reconèixer ahir el cap de l'Àrea de Conservació i Explotació de Carreteres (COEX), Jordi Garcia, en declaracions a l'ANA.

A la boca est, per retirar la neu de la rotonda superior, o bé caldrà tallar el trànsit de la zona inferior si es neteja amb turbina, o bé caldrà carregar la neu en camions. En canvi, la boca oest presentarà més complicacions a nivell de gel, ja que es tracta d'una rotonda i un viaducte sobre el Valira del nord, que genera humitat en una zona molt obaga.

Malgrat les complicacions, Garcia va destacar que el túnel pot millorar la col·laboració entre els equips de treta de les dues valls i facilitar la mobilitat dels vehicles llevaneu en cas de retencions en una o altra vall. La pròxima campanya hivernal començarà oficialment el 15 de novembre, tot i que des de principis de mes el COEX té quatre xofers de guàrdia. Una de les novetats que el servei introdueix aquest any és l'adquisició d'un nou vehicle Unimog amb pala, que en substituirà un altre de vell. El COEX també substituirà dos mecanismes saladora i una pala. Una altra millora logística és el canvi d'un dels emplaçaments d'emmagatzematge de la sal, que fins ara era a la base COEX d'Andorra la Vella, a l'antiga plaça de Braus. La nova ubicació més estratègica serà en uns terrenys pròxims a la boca est dels Dos Valires, on inicialment s'havia previst construir la nova seu del COEX. Garcia va argumentar que «aquesta modificació suposarà un canvi substancial ja que es tracta d'un punt molt més cèntric, que ens ajudarà a ser més ràpids i eficients a l'hora de repartir la sal per les carreteres del país».

El parc mòbil del COEX es manté en 29 vehicles i l'equip de viabilitat hivernal en 28 persones, quinze eventuals, set fixes discontinus i sis fixes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT