PUBLICITAT

Foment atura definitivament les obres de la variant de Gerri

  • El ministeri proposa un nou projecte que consisteix en ampliar uns 400 metres l'actual calçada
EL PERIÒDIC
GERRI DE LA SAL

Periodic
Les obres de la variant de Gerri de la Sal , amb les cases del nucli de Comte enderrocades Foto: ACN

El Ministeri de Foment ha decidit aturar definitivament les obres de la variant de Gerri de la Sal (Baix Pallars, Pallars Sobirà) per les «dificultats i complexitats geotècniques» que comporten, segons ha comunicat la subdelegada del Govern espanyol a Lleida, Inma Manso, a l'alcalde de la població, Josep Maria Semino. Al seu lloc, Foment proposa ampliar uns 400 metres l'actual calçada de la N-260 al seu pas pel municipi amb l'objectiu d'habilitat dos carrils de tres metres cadascun i una vorera més ampla que l'actual. Les obres, que van obligar a enderrocar les cases del nucli de Comte, van començar al juny de 2011 però porten aturades des de principis d'aquest any.

La nova proposta que fa el Ministeri de Foment consistent en l'ampliació de l'actual travessia de la N-260 pel centre de la població que permetria el pas i creuament de dos vehicles pesats sense dificultats, mentre que l'ampliació de la vorera aportaria més comoditat de pas als veïns de la població.

La subdelegada del Govern espanyol ha destacat que la nova proposta incorpora els avantatges que no caldrà construir el túnel previst, el no aïllament del poble, i un cost econòmic menor ja que representa menys del 10% dels 46,24 milions d'euros pressupostats en l'anterior projecte, informa l'ACN.

D'entrada, des del municipi s'ha valorat positivament la nova proposta i a l'espera que el Ple doni el vistiplau i s'acabin de gestionar tots els tràmits corresponents, les obres podrien començar a l'estiu de 2013. El Ministeri de Foment ha decidit aturar definitivament les obres de la variant de Gerri de la Sal (Baix Pallars, Pallars Sobirà) per les «dificultats i complexitats geotècniques» que comporten, . Al seu lloc, Foment proposa ampliar uns 400 metres l'actual calçada.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT