PUBLICITAT

La capital descarta convertir Meritxell en zona per a vianants

  • Abans de finals de mes la corporació local publicarà el plec de bases per al concurs d'embelliment
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'avinguda de Meritxell a la seva confluència amb el barri de Prada Ramon i Maria Pla Foto: TONY LARA

Reunió d'urgència ahir, primer entre les associacions de comerciants de la capital, després entre els comerciants i el Comú d'Andorra la Vella, per avaluar l'anunci fet pel Comú d'Escaldes-Engordany de convertir l'avinguda Carlemany en zona exclusiva per a vianants. La qüestió que es plantejaven els comerciants d'Andorra la Vella és si tirarien endavant el pla d'embelliment de la parròquia en el qual treballen, colze a colze, amb la corporació local des del juliol passat, o si calia modificar-ne el traçat. A la sortida de la reunió, la presidenta de l'Associació de comerciants de l'avinguda de Meritxell, Sònia Yebra, va anunciar que «tot queda igual, continuem amb el projecte que estàvem treballant fins ara; fer de l'avinguda de Meritxell un carrer obert a la circulació en un sol sentit, ampliar-ne les voravies i transformar tot l'eix comercial circumdant, o sigui Prada Ramon i Maria Pla, i el barri històric». Yebra va argumentar que «la decisió d'Escaldes ens sembla bona, però nosaltres anem al nostre ritme i creiem en un projecte global de parròquia».

Concurs a finals de mes / Yebra també va explicar que el projecte de reordenació dels eixos comercials de la capital està molt avançat i que «esperem que el comú pugui publicar el plec de bases del concurs d'embelliment abans de finals de mes». De fet, tant els comerciants com el Comú d'Andorra la Vella estan esperant la decisió que prendrà Mobilitat el proper 16 de novembre quan avaluarà el trànsit pel túnel dels Dos Valires i la proposta de la capital de convertir l'avinguda Meritxell en un carrer obert a la circulació en un sol sentit. Yebra es va mostrar confiada pel que fa a la decisió de Mobilitat i va afegir que «la conveniència de convertir Meritxell en una zona exclusiva per a vianants també depèn d'una decisió consensuada que beneficiï tots els barris circumdants, del que si hem parlat és de tancar l'avinguda des la Creu Grossa, que és allà on es pot fer, fins al carrer de la Unió, en dates concretes de molta afluència turística per donar al visitant més confort». I va afegir que « quan la reforma estigui feta tindrem més elements per poder valorar quines zones és interessant tancar».

Treball de fons / La cònsol Rosa Ferrer va defensar ahir que «Andorra la Vella fa el seu treball de fons i fa els deures» argumentant que el primer que cal fer per reordenar una zona tant important com l'eix format per les avingudes de Meritxell i de Carlemany és contactar amb Mobilitat, cosa que el Comú de la capital ha fet. «Hem demanat a Mobilitat no només el canvi de circulació a Meritxell, sinó també que el carrer de la Valira, entre el Quilòmetre 0 i la Dama de gel, sigui de doble sentit, una cosa que ens van prometre i que és molt important no només per facilitat l'accés a Andorra la Vella sinó també per facilitar l'accés a la Massana; ara tal com està dissenyat el trànsit, el turista s'hi perd tot sovint». I va insistir en que «una decisió nostra pot afectar l'accés i la mobilitat a altres parròquies per això és tan important que treballem conjuntament amb Mobilitat».

Ferrer també va recordar que el 2007 el Comú d'Andorra la Vella va proposar tancar l'avinguda de Meritxell a la circulació i que en aquell moment el Comú d'Escaldes-Engordany es va queixar perquè la decisió de la capital afectava l'accés i la circulació a la parròquia veïna, «és el mateix», va argumentar ahir Ferrer i va afegir «per això el nostre projecte és global i inclou tota la parròquia no només una avinguda sinó tots els eixos i tots els comerciants».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT