PUBLICITAT

Els visitants resten importància a l'atractiu del diferencial de preus

  • Els entrevistats afirmen que un cop aquí «aprofites i compres, però venir expressament no val la pena»
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Uns visitants juguen amb la neu, ahir al Port d'Envalira Foto: TONY LARA

Els visitants d'aquest pont de Tots Sants declaren venir per costum en aquesta època. Francesos i espanyols han aprofitat el pont de quatre dies per «visitar i, aprofitant l'ocasió, comprar». Tot i la pujada de l'IVA a Espanya, els visitants pensen que el diferencial de preus ha disminuït en relació a anys enrere, raó per la qual el preu no és la motivació principal de la seva vinguda. Alguns dels visitants ja tenien coneixement de la campanya promocional Alguna cosa es mou a Andorra, organitzada per Andorra Turisme abans d'arribar al país, però la majoria dels qüestionats se n'ha assabentat un cop a les botigues. Tot i així, la majoria dels entrevistats va declarar que amb o sense campanya haurien vingut igualment perquè ho tenien previst per a aquestes dates.

Alguns visitants van declarar haver vingut per costum o per fer descobrir el país als seus acompanyants aprofitant el pont de Tots Sants. Comprar és una activitat complementària a la motivació principal de venir a gaudir del país que ja coneixien. Així ho expressava David Zerbib, pare de família procedent de Toulon, dient que «mirem, fem passejades... És un tot. Sabem que quan venim acabarem fent algunes compres». Similarment passa des del cantó espanyol, malgrat l'augment de l'IVA. Vicenta Grau, de València, diu que «ja que estàs aquí aprofites i compres, però venir expressament no val la pena». Del mateix parer és Javier Montal, de Zaragoza, que ha tornat per fer descobrir «l'aire lliure» i el centre termolúdic a la seva companya tot declarant que «després de deu anys ha canviat molt, abans sí que valia la pena venir a comprar, ara he vist que s'ha igualat bastant la cosa». De tota manera, va reconèixer avantatges en telefonia i «amb la electrònica, n'hi segueix havent [de diferencial], però no en tots els productes». Les ulleres, els neumàtics, els perfums, els aparells electrònics i electrodomèstics han estat mencionats com a productes amb diferència de preu significativa per la dotzena de turistes sondejats per l'ANA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT