PUBLICITAT

Grandvalira i Vallnord obren les portes el dia 1 de desembre

  • Els dominis esquiables tenen bones perspectives si continuen les nevades
  • El hashtag #ganesdeneu triomfa a les xarxes socials Twitter i Facebook
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatges del domini esquiable de Vallnord del dia 29 d'octubre i de Grandvalira de l'1 de novembre. Foto: GRANDVALIRA

Ja hi ha data per l'obertura dels dominis esquiables del Principat d'Andorra: l'1 de desembre. Les estacions de Grandvalira i Vallnord van confirmar que aquesta és la data fixada, sempre i quan la meteorologia ho permeti. De moment, les previsions són bones i les imatges que dia a dia mostren les estacions a través de les seves pàgines a les xarxes socials permeten veure ja els paisatges emblanquinats.

Per aquest any les perspectives són altes. Grandvalira s'ha marcat el repte de recuperar les xifres de dues temporades enrere, és a dir, arribar als 1,5 milions de dies d'esquí de la campanya 2010-2011. Les previsions apunten a un creixement dels mercats internacionals globals –excloent Espanya– d'entre un 7% i un 8%. Però la meitat dels visitats de Grandvalira provenen d'Espanya, on no s'és gaire optimista i es preveu que aquest mercat turístic baixi lleugerament com a conseqüència de la crisi econòmica. Tenint en compte aquests dos factors, la nova directora comercial de l'estació –i directora general de Nevasa–, Núria Tarré, va dir que «tornar a les xifres de fa dos anys és un objectiu raonable».

LES MILLORS DESTINACIONS / Andorra, amb 468 quilòmetres quadrats i 78.000 habitants arriba a posicionar-se entre les deu primeres destinacions europees de neu segons l'estadística de la FIANET (Federació internacional d'associacions nacionals d'esquí). Amb una quota de mercat de l'1% supera països com Finlàndia o Eslovènia, tot i que encara se situï molt lluny dels països alpins que dominen el mercat: França, Àustria, Suïssa i Itàlia que es reparteixen el 80% de les vendes. Per mantenir el lloc en el rànquing i millorar-lo, Andorra forma part de la OITAF (Organització internacional de transports per cable) i participa regularment, a través dels tècnics de les estacions d'esquí, en els fòrums de la SAM (Saló mundial de l'equipament sostenible de muntanya) que se celebra cada any a la ciutat alpina de Grenoble.

NEU 2.0. / Aquesta temporada d'esquí Grandvalira i Vallnord han preparat dues campanyes on les xarxes socials hi tenen un paper molt destacable.

Vallnord ha apostat per l'audiovisual amb la campanya Vallnord Smile, amb vídeos divertits de diferents personatges que fan monòlegs en un sofá mentre «esperen la neu». Grandvalira, al seu torn, té #ganesdeneu. Aquest és el hashtag popularitzat per la temporada i molt seguit pels usuaris a les xarxes socials. Les principals plataformes de les dues estacions són Facebook i Twitter. Totes les novetats de les pistes, els esdeveniments, la meteorologia i tota la informació és troba en aquestes eines de comunicacions, eixos claus en la campanya d'hivern. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT