PUBLICITAT

El 90% dels motoristes de la Policia presenten la dimissió

  • Ho fan per les «precàries» condicions de treball i per la polèmica de les jubilacions com a rerefons
JOAN RAMON BAIGES
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns policies amb les seves motocicletes Foto: ANA / MARTA TORT

El pols continua més fort que mai i la tempesta, lluny d'amainar, està agafant força d'huracà. Ahir un dels dos sindicats de la Policia, el SIPA, va informar de la dimissió dels agents que desenvolupen les funcions de motorista i d'operador de radar. El 90% dels efectius han presentat la seva dimissió fa un mes, 12 dels 15 policies que integren aquest grup especialitzat. Les dimissions es van fer efectives fa un mes i de moment no hi ha hagut resposta de la direcció ni del titular de la cartera.

Una escletxa més en un cos que viu moments convulsius, i que no amaga que aquestes dimissions, com les del seu dia la dels cinc tècnics en desactivació d'explosius que van dimitir, son una forma de pressió contra la voluntat del Govern de bloquejar la pensió de jubilació complementària dels agents, un malestar al qual ara s'afegeix que el ministre de Finances i Funció Pública, Jordi Cinca, hagi reprès els contactes amb el sindicalistes d'Ensenyament (SEP) i de l'administració pública(Apaag), deixant per al final als representats policials.

També el TEDAX / Ja el mes de setembre, coincidint amb la dimissió dels TEDAX, el vicepresident del SIPA, Joan Comella, va explicar que «altres unitats especials estan disposades a seguir la iniciativa per protestar contra les retallades en la pensió de jubilació que ens vol aplicar l'executiu».

L'ambient esta caldejat. A les males relacions amb l'Executiu s'hi afegeixen les denúncies per part dels sindicats de la falta de recursos i de material obsolet, i que segons va apuntar ahir el SIPA en un comunicat, «afecten a la seguretat» en la feina. Les motocicletes que fan servir els agents tenen entre 16 i 20 anys, aproximadament, amb un munt de quilòmetres al comptadors. Les més antigues no disposen dels sistemes de seguretat actuals, com l'ABS, i les més noves (comprades fa més d'una dècada i mitja) i que sí disposen d'ABS no funcionen correctament, se suposa que per un motiu de manteniment.

No acaba aquí el llistat de greuges. El sindicat exposa que el personal que exerceix el servei de moto no disposa de l'equipament adequat, a diferència d'altres cossos estrangers. L'equipament és precari pel que fa a guants de moto, jaqueta amb airbag, etc.

Un altre punt de disconformitat té a veure amb la manca de formació especialitzada de motorista, així com la falta de valoració per part de la direcció «de l'especificitat de motorista, ja que aquesta no es valora com una especialitat i per tant no existeix cap tipus de compensació social, a diferència d'altres grups o seccions del cos». Tampoc el servei de radar, segons el SIPA, es fa en bones condicions laborals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT