PUBLICITAT

Els productors artesans diuen que passen desapercebuts

  • Agraeixen l'espai propi però es queixen de la mala senyalització
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La carpa dels productes agraris i artesans autòctons, al costat del recinte principal de la Fira d'Andorra la Vella. Foto: TONY LARA

Els fabricants de menges i altres productes provinents de les explotacions agràries o de fabricació artesanal autòctona, que disposaven d'un recinte propi a la Fira d'Andorra la Vella es van queixar ahir per algunes incomoditats. La més important per a ells era la senyalització, tot i estar al costat mateix de l'entrada del gran recinte firal, van explicar que no se'ls veia prou i que el públic passava de llarg. A més, ahir, la carpa encara patia els efectes de les filtracions d'aigua.

La novena de productors participants van aprofitar la cita per presentar nous productes. Tot i que els productes de les explotacions agràries del país van poder gaudir d'un espai exclusiu amb descomptes exclusius en el preu dels estands del 50%, els expositors es van queixar de no tenir una connexió interna, o sota cobert, amb l'estand principal ni una senyalització exterior.

Tots els productes / Embotits, mel, herbes aromàtiques, begudes alcohòliques, trumfes... Els estands de la carpa de productes autòctons van mostrar «una varietat que comença a ser interessant», va argumentar ahir Landry Riba, director del Departament d'Agricultura del Govern. Tot i que les produccions siguin estacionals i els volums reduïts, Riba també va afegir que «és millor progressar lentament i que tothom trobi el seu mercat i vagi creixent que crear estructures molt grans amb producte local sense saber la seva part de mercat». Els productors autòctons es van concentrar en un mateix espai en arribar a un acord amb el comú de la capital, va aclarir Riba que també va insistir en la necessitat de destacar-lo: «si hem de consolidar aquest espai a l'exterior, hem de trobar formes per donar-li més visibilitat per a que la gent no deixi d'entrar-hi i no es perdi cap visitant». Riba també va destacar la importància del consumidor de proximitat que és «el que ha de fer viure aquestes produccions». I va afegir que «si un producte local no té mercat local, difícilment té un bon futur». El tècnic també va insistir però en que «tenim un mercat turístic importantíssim aquí» però que «anar-lo a buscar a fora»és una tasca que s'ha de fer a través de les campanyes de promoció turística», informa l'ANA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT