PUBLICITAT

La capital vol una fira temàtica que sigui un referent al Pirineu

  • Ferrer i Minguillón insisteixen en la necessitat de promoure la muntanya tant a l'estiu com a l'hivern
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La cònsol d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, i el cap de Govern, Toni Martí, en la inauguració de l'edició de l'any passat, al parc Central Foto: TONY LARA

La Fira d'Andorra la Vella arriba a la 34a edició amb un 5% més d'expositors que l'any passat i una despesa que el comú de la capital calcula d'entre 50.000 i 100.000 euros. La cònsol major de la parròquia, Rosa Ferrer, va insistir ahir en què «la despesa no s'allunya gaire de la de les últimes edicions, però en els darrers anys l'hem reduïda molt». El cònsol menor i conseller de Promoció Econòmica, Jordi Minguillón, va fer els càlculs: «La fira costa uns 200.000 euros dels quals esperem un retorn d'entre 100.000 i 150.000 euros», i va insistir en «la dedicació dels departaments implicats» que són sobretot Cultura i Participació Ciutadana i Promoció Econòmica, i en el retorn de la inversió, «difícilment quantificable» si no és per l'augment de la participació dels expositors amb caràcter marcadament turístic, des dels municipis catalans agermanats amb la capital, Valls i Sant Pol de Mar, fins a una nodrida representació d'entitats de turisme de la Costa Daurada.

LA CAPITAL DELS PIRINEUS / L'estand del comú presenta Andorra la Vella com la capital dels Pirineus amb la vocació de dotar la fira de nous continguts però sobretot «d'una temàtica», va explicar Eva Roma, cap d'àrea de Promoció Econòmica. Una temàtica que a més de representar un valor afegit per a la mostra també vol ser una clara aposta per a la promoció de «l'esport, el turisme i el lleure, en definitiva del nostre producte de muntanya tant a l'hivern, amb els estands de sempre, com a l'estiu». El turisme però, no és l'única àrea per la que aposta el comú que també va destacar tot el producte artesanal, agrícola i ramader autòcton que aquest any s'hi exposa. Ferrer va insistir en que la Fira d'Andorra la Vella és «l'evolució de les fires de bestiar antigues, en una versió més moderna» i va recordar que aquest any el calendari de la Fira del Bestiar i de la mostra multisectorial coincideixen, dissabte 27 d'octubre.

De cara a properes edicions, Minguillón va afegir que al llarg d'aquesta es faran enquestes de satisfacció entre els participants: «en sabrem el resultat d'aquí uns dies i actuarem en conseqüència per millorar». El cònsol menor va explicar que aquest any s'havia anat a buscar expositors a les regions veïnes de l'Arièja, la Cerdanya i l'Alt Urgell, i que «el percentatge de participació de gent de fora és força elevat». Ben entès, el sector automòbil torna a la Fira com un dels principals atractius i «en virtut del conveni que van signar, l'AIVA, el Comú d'Andorra la Vella i Crèdit Andorrà, ara fa dos anys». El sector ocupa 4.500 metres quadrats d'exposició i «amb força novetats aquest any», va concloure Minguillón.

Concurs i descoberta / Ferrer i Minguillón es van felicitar ahir de la bona resposta de participació a la fira: «Estem contents perquè en un moment com l'actual no és fàcil augmentar el nombre d'expositors», va explicar Ferrer, que va afegir que «també volem aprofitar l'ocasió perquè els ciutadans de tot Andorra descobreixin les instal·lacions de lleure i esport de la parròquia». La cònsol va explicar que des de l'estand de la capital es posarà en marxa un concurs que sortejarà un cap de setmana a l'alberg de la Comella. Per a participar-hi però, cal dipositar la butlleta a l'alberg, per a la qual cosa el comú posa a disposició dels concursants un servei de bus gratuït. «La idea –va insistir Ferrer– és que els ciutadans descobreixin l'alberg al qual es pot donar molts usos».

Per últim, el comú també farà una promoció especial per a captar nous socis al centre esportiu dels Serradells. La promoció consisteix en una quota d'entrada gratuïta per a cada nova inscripció durant els tres dies que s'allargarà la mostra, des de demà fins diumenge.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT