PUBLICITAT

Carchat reprèn la competició per jugar-se el pa del pròxim curs

  • Absent a Llanes per problemes mecànics i de pressupost, l'andorrà necessita exhibir la seva vàlua
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carchat (de blanc, a la dreta) revisa com els mecànics posen les rodes de pluja al Rías Baixas, a finals de maig Foto: FOTOESPORT

Joan Carchat reprendrà aquest cap de setmana la competició en l'Espanyol de ral·lis d'asfalt amb la necessitat d'exhibir la seva vàlua com a pilot. Ha estat una temporada molt irregular per al campió de la Copa Suzuki Swift 2011 i del Volant RACC-Desafio Mobil'1 Mavisa 2010, que estrenava Porsche GT3 de la mà de l'Automòbil Club d'Andorra i de Banca Privada d'Andorra, en la primera experiència que viu en l'elit al país veí. Absent en la darrera prova a Llanes per problemes mecànics i de pressupost, Carchat es jugarà a Sierra Morena i Madrid el pa de la pròxima temporada.

«Volia disputar sis carreres i al final seran cins», va dir sobre els plans que tenia per aquest 2012. L'andorrà va debutar a l'Espanyol d'asfalt a Rías Baixas, on va ser onzè; després van començar les desgràcies... Abandó a Ourense per trencament del pont posterior, baixa al Ferrol en trencar-se una costella, de nou retirada al Príncep d'Astúries pels problemes amb l'embragatge i no presentació a Llanes perquè com el problema mecànic persistia havia de canviar la peça i no li quadrava el pressupost.

Dissabte i diumenge afrontarà la penúltima cita del calendari a Sierra Morena i creuarà els dits perquè no tingui cap problema més amb el cotxe perquè això podria anticipar el seu final de temporada, que està previst a Madrid, on es correrà l'última cita de l'Espanyol.

Carchat estava ahir ansiós per tornar a agafar el volant del seu Porsche GT3. «Ja fa molts dies que no competeixo i tinc moltes ganes. Ara mateix la meva obsessió és acabar una carrera perquè l'objectiu d'aquest any de fer quilòmetres no s'està complint», va dir amb la sensació de que està perdent un curs. Bé, això és el que dic ara;quan surti...»; anirà a totes, com sempre ha fet.

LA SOLUCIÓ, BUSCAR EQUIP / Aquesta vegada, però, el pilot de l'ACA i BPA té clar que no arriscarà. Les dues carreres que queden les necessita com a aparador. Els problemes econòmics que està tenint l'andorrà no existeixen per als seus rivals perquè pertanyen a escuderies que financen les despeses. A més aquests «poden evolucionar els seus cotxes perquè compten amb entre 10.000 i 15.000 euros per carrera». Les xifres que mou Carchat són considerablement inferiors i així «no es pot ser competitiu». Malgrat tot ell no dona pistes sobre el seu futur: «Ara és massa d'hora per parlar del 2013. El que haig de fer és córrer, retrobar sensacions, guanyar experiència i sobretot acabar». Això és el que necessita perquè li surtin nòvies.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT