PUBLICITAT

L'estudi de la variant recomana tres carrils per a cada sentit

  • La infraestructura ha de permetre una reducció del trànsit del centre del 90%
  • Tecmo SL aconsella que, en un futur, s'executi la resta del vial, fins a la frontera
EVA ARASA
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Les obres de la variant de Sant Julià de Lòria. Foto: ORIOL LLAURADÓ

L'empresa consultora que ha realitzat l'estudi de trànsit de la variant de Sant Julià de Lòria, Tecmo SL, recomana que l'ordenament viari a partir de la plaça Laurèdia inclogui un total de tres carrils en sentit nord (cap a Andorra la Vella) i tres carrils més en sentit sud (cap a la frontera amb Espanya). Pel que fa a la nova desviació, aquesta acolliria dos carrils en sentit sud i un carril en sentit nord, mentre que l'actual CG-1 presentaria una situació inversa: dos carrils en sentit nord i un car- ril en sentit sud. Aquest és un dels tres escenaris possibles que Tecmo va dibuixar, amb l'objectiu de donar la màxima funcionalitat a la variant de Sant Julià, que finalment s'executarà només entre la rotonda d'Aixovall i la plaça Laurèdia. Tecmo assegura que l'execució a mitges de la variant millorarà en general la mobilitat a l'altura del centre de Sant Julià, però no pas quan es produeixen congestions d'entrada i sortida del Principat.

El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, va fer públic dimarts l'estudi elaborat per Tecmo, que recull que la plaça Laurèdia, ja en aquests moments, és un punt de convivència entre el trànsit de pas (20.000 vehicles/dia) i els moviments locals de la parròquia de Sant Julià (12.000 vehicles/dia). El document afirma, així mateix, que "la implantació de la desviació de Sant Julià de Lòria, tot i que aquesta sigui de maner parcial, repercutirà positivament pel que fa a la mobilitat del trànsit en el tram de la Carretera General 1 situat entre la plaça Laurèdia i la rotonda d'Aixovall". La previsió és que hi hagi reduccions del trànsit entorn del 90%, de manera que "tant la circulació interna de la par- ròquia com el trànsit de pas gaudiran d'una millora de les condicions de circulació en aquest nou tram viari".

En qualsevol cas, la consultora reconeix que el manteniment de l'actual oferta de calçada des de la plaça Laurèdia fins a la frontera hispanoandorrana, és a dir, la no-execució de les fases 1 i 2 del projecte del vial de Sant Julià de Lòria, "no permetrà una millora de la fluïdesa en aquest tram de la xarxa de carreteres del Principat". Així, doncs, la conclusió és que es mantindrà la situació actual pel que fa a les eventuals repercussions negatives sobre el trànsit que passa per la parròquia laurediana, sempre que hi hagi congestió en la circulació d'entrada i de sortida del país. Aquesta situació de congestió es produeix especialment durant les hores puntes dels caps de setmana, a l'estiu, durant la temporada d'esquí i en altres períodes de vacances. D'altra banda, Tecmo afirma que la finalització de la variant a la plaça Laurèdia requerirà un reajustament de la regulació semafòrica actual.

L'escenari recomanat per l'empresa permet que els vehicles que circulin en sentit sud per la CG-1 (avinguda de Rocafort) puguin seguir recte un cop arribin a la plaça Laurèdia o bé girin cap a la dreta per canviar de sentit i pujar cap a Andorra la Vella per la nova variant. Segons l'estudi, aquest escenari "permet descongestionar el trànsit viari intern i facilitar les comunicacions entre la variant i la CG-1".

Finalment, l'estudi conclou que el tram urbà de Sant Julià de Lòria al sud de la plaça Laurèdia, amb la implementació d'aquesta nova regulació del trànsit, es mantindrà amb altes intensitats de trànsit (18.000 vehicles/dia). Per aquest motiu, Tecmo afirma que "seria convenient, en un futur, perllongar la variant cap al sud".

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT