PUBLICITAT

Les autoescoles baixen els preus fins al límit per mantenir clients

  • Abans els permisos eren un 50% més cars i totes les empreses els deixen al voltant dels 450 euros
  • Oferir finançament o classes per llicències de camions o autobusos donen aire al sector
LUIS GARRIDO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una alumna puja a un cotxe per fer pràctiques, aquesta setmana a la capital Foto: ÀLEX LARA

La crisi també afecta a les autoescoles. I bastant. Tot i tractar-se d'un sector que podria sortejar millor la caiguda econòmica que altres bens de consum, els centres han hagut de fer importants rebaixes en els preus. Tot i així, l'activitat s'ha encongit. I si bé no és com al sector automobilístic o al dels tallers mecànics, l'últim any ha deixat sense gaire marge de maniobra a les autoescoles. El preu és pràcticament el mateix enlloc i es dirigeix als mínims per suportar despeses i taxes.

Una de les marques principals al país, Principal Autoescola, confirma que hi ha menys demanda. «Ha anat baixant durant aquests anys», confirmen. A més, s'ha hagut de mantenir la flota, que es va envellint per la manca d'ingressos més grans. Ara mateix, el preu que demanen d'entrada per un carnet de cotxe és de 445 euros més l'IGI.

Un preu similar al de la resta d'autoescoles del Principat. I és que totes ronden els 450 euros. Un cost que, tal i com expliquen a la cadena Urbi Les Valls, «es el mínim que es pot oferir». I és que diverses autoescoles manifesten que més enllà de la barrera dels 450 euros, poc més es pot fer.

Per això, parlen més de baixades de preu per poder captar clients. Aquest encara necessiten dels serveis de les autoescoles, però busquen els preus més acurats. Un motiu pel que seria normal que totes ara mateix mostrin els mateixos imports, que inclouen les deu pràctiques mínimes que s'exigeix des de Govern.

Abans de la crisi, els preus podien variar entre diverses escoles. Acostumaven a rondar entre els 620 i els 750 euros, depenent del local i de les ofertes vigents. Eren uns imports al voltant d'un 50% més del què es paga ara, comparant per exemple amb el cas d'Urbi Les Valls, on expliquen que fa pocs anys demanaven al voltant d'uns 675 euros amb deu pràctiques pel mateix carnet de cotxe.

Més finançament / Altre canvi és, com expliquen des de l'autoescola Unió, que ara els clients demanen més finançament. Volen facilitats per poder fer efectiu l'import, mentre que abans «es feia tot amb un únic pagament». Des d'aquesta autoescola més petita s'ha suportat millor la baixada d'activitat. En bona part, gràcies a les classes que es fan per altres tipus de permisos i llicències.

A Unió tenen una flota més reduïda, però que compta amb vehicles grans. I que els permet donar classes per aprendre a conduir autobusos o camions. Una opció que, afirmen, «és més demandada ara amb la crisi». Perquè dóna opcions a la gent de reconvertir-se en noves feines quan s'està a l'atur. En canvi, els carnets de cotxe disminueixen. Tot i que l'autoescola suporta bé el canvi de tendència gràcies en aquests permisos de mides més grans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT