PUBLICITAT

RTVA només s'autofinança un 12%

  • El CAA alerta de l'increment del 49% en consum de béns i serveis pel 2013
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un càmera d'RTVA Foto: ÀLEX LARA

El Consell Andorrà de l'Audiovisual (CAA) ja és història, després que en sessió de Consell General celebrada dijous es decidís suprimir l'organisme. Abans de desaparèixer, però, el CAA va voler deixar la seva empremta en l'anàlisi de la gestió de RTVA. Va elaborar un informe partint de l'avantprojecte d'actuació, inversió i finançament de l'ens cara el 2013 presentat pel seu director, Francesc Robert. En aquest document s'alerta d'aspectes que afecten la viabilitat de la televisió pública i que confirmen la necessitat de donar un nou rumb a la parapública. Aspectes com que només un 12% dels ingressos de la societat procedeixen de la seva pròpia activitat, el que indica «una total dependència de les transferències de Govern».

La previsió d'ingressos patrimonials per l'any vinent és de 450.000 euros, 300.000 euros menys que el pressupostat aquest 2012, o el que és el mateix, un 40% menys. La disminució correspon a la davallada dels ingressos en publicitat i a la demanda que ha fet el Govern a la parapública perquè adapti a la realitat el seu pressupost. «En anys passats la previsió d'ingressos patrimonials estava molt sobrevalorada», recull el CAA.

Pel que fa a les despeses, l'organisme alerta del «fort increment» del capítol de consum de béns corrents i de serveis, concretament del 49% –passa de 777.000 euros als 1,1 milions. El motiu, els nous rèntings previstos en equipaments tècnics per a millorar el material d'RTVA. Econòmicament es tracta d'un aspecte negatiu segons el CAA: «al nostre entendre caldria només fer ús del rènting en els casos més urgents». Tot i això, el Consell reconeix que mantenir els equips tècnics actuals és una opció «inviable». Per aquest motiu també entenen que pugi un 80% la partida destinada a reparació i conservació de maquinària i equips. Un augment «necessari», asseguren.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT