El Govern destina prop d'un milió per reactivar el sector comercial
- Andorra Turisme amplia el termini per adherir a la campanya fins a finals d'aquesta setmana
- El nombre d'establiments que hi participa de moment és força inferior al de l'última edició
ANDORRA LA VELLA
- El ministre de Turisme, Francesc Camp, presenta la campanya al Centre de Congressos de la capital, ahir. Foto: ÀLEX LARA
El ministre de Turisme, Francesc Camp, va presentar ahir la nova campanya de promoció per augmentar les visites a Andorra i les compres, en època de baixa afluència com és el novembre. Camp va anunciar, en resposta a les inquietuds expressades per les associacions de comerciants, que «allarguem el termini d'inscripció a la campanya per a tots aquells que encara no s'han decidit o que no han tingut temps de fer-ho». I va insistir en la voluntat d'Andorra Turisme d'estar a l'escolta de tots els agents del país.
La campanya d'aquesta tardor vol capitalitzar el concepte creat en les anteriors campanyes Alguna cosa es mou a Andorra, potenciar el consum de l'oferta i rendibilitzar la inversió de 920.000 euros que fa Andorra Turisme. La major part d'aquesta inversió 700.000 euros (76%) va destinada a campanyes de divulgació als mitjans de comunicació d'Espanya i França i la resta es divideix entre les despeses operatives, que sumen 150.000 euros, i les despeses en publicitat que sumen 70.000 euros més. La inversió als mitjans de comunicació estrangers es reparteix en accions similars però la campanya és més onerosa a França que a Espanya. Andorra Turisme destina 420.000 euros als mitjans francesos i 280.000 euros als mitjans espanyols, en un esforç també de conquerir el mercat francès «tot i que és difícil», va admetre Camp. L'augment de turistes i excursionistes francesos aquest estiu mentre que els turistes i excursionistes espanyols eren menys nombrosos que en altres anys, motiva aquesta decisió i la «de portar les nostres accions més lluny de les regions veïnes i arribar a Lió o París» va afegir Camp.
Una campanya ben pensada / El director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar les novetats en la campanya d'aquesta tardor que anirà del 27 d'octubre al 2 de desembre. La més rellevant és que no caldrà traginar urnes amb butlletes dels comerços cap a les oficines d'Andorra Turisme, perquè el sorteig es farà de manera electrònica. El client que rebi una butlleta per cada 30 euros de compra, només haurà de registrar-ne el codi en el microsite de la campanya a internet. «El client només perd uns segons per fer-ho i està segur de participar i també és més còmode per al comerciant» va explicar Budzaku. Altres millores són el material gràfic que és igual per a tots els establiments i els premis: quatre sortejos amb estades de luxe i 6.000 euros per gastar als comerços adherits, que de moment, només són 366.
Per a més informació consulti l'edició en paper.