PUBLICITAT

Els primers indicadors de l'estat dels menors, a punt al gener

  • L'Observatori de la infància serà una eina que ha de permetre l'optimització de programes
E. O. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Garcia, Suñé i Alberch signen, ahir, l'acord de col·laboració per engegar l'Observatori de la infància Foto: ÀLEX LARA

La col·laboració entre l'Institut d'Estudis Andorras –i en concret del Centre de Recerca Sociològica (CRES)–, Unicef i la Fundació Banca Privada d'Andorra, permet posar en marxa l'Observatori de la infància. Ahir, els representants de les tres entitats van signar el conveni, i van destacar la importància de tenir disposar d'estadístiques per poder optimitzar recursos a l'hora de dissenyar les diferents polítiques. Segons va apuntar la directora d'Unicef, entitat impulsora de l'Observatori, Marta Alberch, les primeres dades es tindran de cara el gener vinent.

La ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé, com a presidenta de l'Institut d'Estudis Andorrans; Marta Alberch, directora del comitè d'Unicef d'Andorra; i la gerent de la Fundació BPA, Carme Garcia, van signar ahir el conveni de col·laboració que permet engegar l'Observatori de la infància. Aquest, permetrà disposar d'indicadors que «ajudaran a conèixer la situació de la infància», va explicar Alberch, i a partir d'aquí, es podran «optimitzar programes on la infància és el punt central».

Els indicadors que s'utilitzaran són els mateixos, en bona mesura, dels que s'utilitzen per Unicef en d'altres països, això en permetrà la comparació.

LA IMPORTÀNCIA DE LES DADES / Les representants de les tres entitats van destacar la importància de disposar de dades. Alberch va citar que «per millorar una cosa, primer cal mesurar-la», i aquest és l'objectiu de l'Observatori. Aquest ha de permetre conèixer l'estat de la infància a Andorra i veure'n l'evolució, doncs és un projecte a «llarg termini» i les dades s'aniran actualitzant. Amb això es podrà veure on hi ha mancances i prevenir possibles situacions. Serà el CRES l'encarregat de fer els estudis pertinents i d'analitzar les dades.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT